Kada pogledamo najnovije podatke, teško je zamisliti da za pet ili deset godina kineski električni automobili neće postati dominantni na evropskom kontinentu.
Prema analizi tržišta koju je objavila kompanija Jato Dynamics, u februaru je svaki peti EV prodat u Evropi zapravo proizveden u Kini, a kada se to uporedi sa istim mesecom 2023, vidi se da je broj registrovanih kineskih automobila čak 45% veći.
Automobili koji su proizvedeni u Kini, prodati su u više primeraka nego oni proizvedeni u Italiji, Koreji, Maroku i Rumuniji, što su sve zemlje koje su krupni igrači kada je u pitanju plasiranje robe na evropsko tržište.
“Ovaj porast možemo da objasnimo delom time što su kineski proizvođači preduzeli oštrije korake kako bi ubrzali uvoz, zbog nesigurnosti u vezi sa tim kako će EU postupati kada su u pitanju istrage subvencija”, stoji u izveštaju analitičke firme.
“Povećane carine mogle bi da uspore rast kineskog uvoza, ali dok se to ne desi oni će ubrzano da šalju vozila u Evropu”, dodaje Jato Dynamics.
Ipak, Felipe Munjoz, stručnjak iz ove kompanije, kaže da će kineski brendovi morati da pređu dug put pre nego što zauzmu značajan deo evropskog tržišta, kao i da se to pre svega odnosi na način na koji ljudi posmatraju i prihvataju njihove automobile.
Foto: Chery Promo
Izvor: B92