GAC seli proizvodnju modela Aion V u Austriju, uz podršku Magne, kako bi izbegao evropske carine.
Kineski GAC pravi veliki iskorak ka Evropi. Kompanija je potvrdila da će se njihov električni SUV Aion V proizvoditi u austrijskoj fabrici Magna u Gracu, što je deo strategije da se izbegnu sve više carine na kineske EV modele.

Magna je poznati partner mnogim velikim brendovima, a u ovoj fabrici su se godinama sklapali modeli poput Mercedes G-klase, Jaguara I-Pace i BMW-a Z4.
ADVERTISING
Zbog odlaska pojedinih klijenata, Magna je ostala sa slobodnim kapacitetima i traži nove projekte – pa je saradnja sa GAC-om stigla u pravom trenutku.

Zanimljivo je da Magna već sklapa Xpeng G6 i G9 za evropsko tržište po posebnom principu: automobili se naprave u Kini, delimično rastave, pošalju u Austriju i tamo ponovo montiraju, čime se plaćaju mnogo niže carine.
Još nije potvrđeno da će GAC primeniti istu taktiku, ali deluje vrlo verovatno.

Aion V, zasnovan na modularnoj AEP mehaničkoj platformi, nudi motor od 150 kW/204 KS i baterije od 62, 75 ili 90 kWh, sa maksimalnim dometom do 750 km prema kineskom CLTC standardu.
Model beleži dobre rezultate u Kini, a GAC planira da ga plasira na više od 30 tržišta širom sveta, uključujući i evropske zemlje.
Ulazak GAC-a u Evropu preko Magne mogao bi dodatno da pojača pritisak na evropske proizvođače, koji se već suočavaju sa agresivnim širenjem kineskih EV brendova.
Foto: GAC Aion
Izvor: B92