30. Novembra 2025.

Kinezi našli pametan način da uđu u EU – GAC i Magna prave potez koji će uzdrmati tržište

GAC seli proizvodnju modela Aion V u Austriju, uz podršku Magne, kako bi izbegao evropske carine.

Kineski GAC pravi veliki iskorak ka Evropi. Kompanija je potvrdila da će se njihov električni SUV Aion V proizvoditi u austrijskoj fabrici Magna u Gracu, što je deo strategije da se izbegnu sve više carine na kineske EV modele.

Kinezi našli pametan način da uđu u EU – GAC i Magna prave potez koji će uzdrmati tržište

Magna je poznati partner mnogim velikim brendovima, a u ovoj fabrici su se godinama sklapali modeli poput Mercedes G-klase, Jaguara I-Pace i BMW-a Z4.

ADVERTISING

Zbog odlaska pojedinih klijenata, Magna je ostala sa slobodnim kapacitetima i traži nove projekte – pa je saradnja sa GAC-om stigla u pravom trenutku.

Kinezi našli pametan način da uđu u EU – GAC i Magna prave potez koji će uzdrmati tržište

Zanimljivo je da Magna već sklapa Xpeng G6 i G9 za evropsko tržište po posebnom principu: automobili se naprave u Kini, delimično rastave, pošalju u Austriju i tamo ponovo montiraju, čime se plaćaju mnogo niže carine.

Još nije potvrđeno da će GAC primeniti istu taktiku, ali deluje vrlo verovatno.

Kinezi našli pametan način da uđu u EU – GAC i Magna prave potez koji će uzdrmati tržište

Aion V, zasnovan na modularnoj AEP mehaničkoj platformi, nudi motor od 150 kW/204 KS i baterije od 62, 75 ili 90 kWh, sa maksimalnim dometom do 750 km prema kineskom CLTC standardu.

Model beleži dobre rezultate u Kini, a GAC planira da ga plasira na više od 30 tržišta širom sveta, uključujući i evropske zemlje.

Ulazak GAC-a u Evropu preko Magne mogao bi dodatno da pojača pritisak na evropske proizvođače, koji se već suočavaju sa agresivnim širenjem kineskih EV brendova.

Foto: GAC Aion

Izvor: B92

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare