BYD želi da se dokaže širom Evrope, sa ciljem da ima pet odsto udela na tržištu EV do trenutka kada počne da proizvodi vozila lokalno u svojoj fabrici u Mađarskoj.
Kineski proizvođač automobila prodaje svoje modele na odabranim evropskim tržištima od 2021, a prošle godine je prodao 15.644 vozila širom kontinenta. Iako je to samo mali deo od 3 miliona EV i PHEV koje je BYD isporučio širom sveta prošle godine, šef BYD Europe, Majkl Šu je priznao da brend tek počinje u Evropi i da ima velike planove.
“Upravo počinjemo u ovom regionu i otkrivamo kako Evropljani reaguju na BYD tehnologiju, proizvode i usluge”, rekao je Šu za Auto News Europe.
“Evropsko tržište se prilično razlikuje od bilo kog drugog velikog tržišta kao što su Kina i SAD, koje imaju jedno zakonodavstvo i čiji stanovnici govore jednim jezikom. Imamo različite ciljeve za različita tržišta, ali za Evropu u celini planiramo da dostignemo udeo od 5 odsto u prodaji električnih automobila pre početka proizvodnje.”
“Evropska kompanija, a ne kineska kompanija koja posluje u Evropi”
Proizvođač automobila veruje da će njegova fabrika u Mađarskoj igrati značajnu ulogu u njegovoj lokalnoj ekspanziji tako što će obezbediti brže isporuke i izgraditi više poverenja među potrošačima.
“Naš cilj je da postanemo evropska kompanija, a ne kineska kompanija koja posluje u Evropi”, rekao je Šu.
“To će biti evropska proizvodnja za Evropu. Koristićemo našu naprednu tehnologiju iz Kine samo kada počnemo da gradimo ovde, ali posao će se obavljati u lokalnoj fabrici, koristeći lokalnu radnu snagu i lokalizovani lanac snabdevanja”, objašnjava on.
Mađarska fabrika će u početku imati kapacitet za proizvodnju 150.000 vozila godišnje, ali će se taj kapacitet kasnije udvostručiti na 300.000.
Šu je dodao da će se modeli brenda i dalje prodavati preko partnerskih dilera jer misli da ne treba ići na potpuno digitalan način prodaje.
“Potrebno vam je prisustvo na tržištu i na ulici, da možete da vidite modele u auto-salonima”.