Prema kalkulacijama od 1. januara 2022. godine, 62 nova modela stigla su iz Kine, odnosno prosečno pet mesečno. SAIC je kompanija koja je prikazala najviše inovacija na tržištu automobila među kineskim firmama sa čak 10 novih modela. Slede Geely sa 8 i Great Wall sa 6 premijera.
Toyota je automobilska grupacija koja je imala najviše novih modela u 2022. – ukupno 11 (četiri SUV-a, tri limuzine, tri MPV-a i jedan gradski model). Toyota grupacija, koja obuhvata još Lexus i Daihatsu, imala je 11 novih modela i u 2021.
General Motors je prikazao 10 novih modela među svojim markama, a sledi Honda sa 8. Evropska grupacija sa najviše premijera je Stellantis, ukupno 6 (a tu je i Maserati GranTurismo, koji ipak nije uračunat jer još nije predstavljen enterijer novog modela). Volkswagen je imao 6 kompletnih premijera, BMW i Mercedes po 4, a Suzuki, Ford i Hyundai po 3.
Kao što se i moglo očekivati, SUV modeli su dominirali sa udelom od 51% među premijerama u 2022 (ukupno 67), a slede limuzine sa 23 premijere, ali je 12 dostupno samo u Kini.
Iznenađujuće je što smo u 2022. dobili 16 novih MPV modela uprkos padu prodaje minivanova i MPV automobila u Evropi i Severnoj Americi. Ipak, polovina novih MPV-ja prodavaće se samo u Kini. U 2022. godini na trište je stiglo još osam novih gradskih modela, sedam pikapova, šest hečbek i četiri sportska modela.
Izvor: Nacionalnaklasa