2. Februara 2024.

Kineski Mercedes: Rezervisano samo za politički krem

Uspon kineske automobilske industrije počeo je markom Hongqi.

Reč je o prvom automobilskom brendu u zemlji, osnovanom još 1958. godine u gradu Čangčunu na severoistoku zemlje. Fabrika automobila (čije ime znači “Crvena zastava”) osnovana je iz samo jednog razloga: da proizvodi vrhunska vozila za kinesku političku elitu, pa je oni i voze, slično kao što u Nemačkoj ljudi sa vlasti voze Mercedese.

Tako su se u ovoj limuzini vozili i Mao Ce Tung (poznata je vožnja sa američkom predsednikom Niksonom 1972. godine), pa kasnije Deng Sjaoping, a koristi ga i današnji kineski vođa Si Đinping.

Prvi automobili bili su kopije američkog brenda Chrysler, a kasnije su se pod značkom Hongqi prodavali elitni modeli Audija ili Lincolna, Sve se promenilo kada je kontrolu nad markom preuzeo jedan od kineskih automobilskih divova, koncern FAW (First Automobile Works).

Danas Hongqi ima dizajnersku kancelariju u MIngenu, odsek za AI u Silicujumskoj dolini, kao i šest velikih R&D centara širom Kine. Najveći od njih stvoren je kako bi privukao domaće talente u području AI, fokusirajući se na istraživanje umreženih tehnologija usmerenih prema budućnosti.

Hongqi je okupio tehničke talente iz celog sveta i uspostavio globalni tim, koji broji više od 5.000 ljudi. Paleta modela sastoji se od četiri limuzine i tri SUV-a (svi su sa konvencionalnim motorima), kao i od dva potpuno električna vozila.

Najnoviji model je limuzine, a zove se Ousado (prekinuo je dosadašnju praksu označavanja modela slovima H za limuzine, odnosno HS za SUV vozila), koji će se ovih nedelja komercijalizovati u brojnim zemljama, poput Norveške, Katara i Japana.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare