7. Oktobra 2023.

Kineski električni automobili na udaru EU, više neće biti tako jeftini?

Evropska komisija pokrenula je istragu o subvencionisanju električnih automobila iz Kine, koja ima za cilj da utvrdi da li ta država svojim nelegalnim subvencijama šteti evropskoj automobilskoj industriji.

Evropska komisija je ove nedelje zvanično pokrenula “antisubvencioni postupak” na uvoz baterijskih električnih vozila (BEV) iz Kine. Kroz proces ispitivanja, prvo će utvrditi da li lanci snabdevanja električnih vozila u Kini imaju koristi od nezakonitih subvencija i da li ove subvencije već nanose ekonomsku štetu ili prete da izazovu ekonomsku štetu proizvođačima vozila iz Evropske unije.

Udarne vesti

Na osnovu nalaza istrage, Komisija će utvrditi da li je u interesu EU da koriguje efekte identifikovanih “nepoštenih trgovinskih praksi” uvođenjem antisubvencionih dažbina na uvoz električnih vozila iz Kine.

U postupku ispitivanja poštovaće se stroge pravne procedure u skladu sa pravilima EU i STO, što će omogućiti svim uključenim stranama, uključujući kinesku vladu i auto-kompanije i izvoznike, da iznesu primedbe, dokaze i argumente, saopštila je Evropska komisija.

Istraga je pokrenuta nakon što je uočen sve veći broj jeftinih električnih automobila uvezenih iz Kine u EU, čija je niska cena, po svemu sudeći, rezultat državnih subvencija u zemlji proizvođača.

U Evropskoj komisiji kažu da su proces započeli samostalno, bez zvaničnih prijava auto-industrije EU, a pre otvaranja procesa obavljene su i konsultacije sa kineskim vlastima. Istraga će biti okončana za najviše 13 meseci.

Ukoliko bude potrebe za uvođenjem novih naknada (poreza), one će biti preliminarno uvedene tokom prvih devet meseci od otvaranja istrage, a konačne odluke o merama biće donete u četiri meseca nakon toga.

Istraga je pokrenuta nakon što je uočen sve veći broj jeftinih električnih automobila uvezenih iz Kine u EU, čija je niska cena, po svemu sudeći, rezultat državnih subvencija u zemlji proizvođača. U Evropskoj komisiji kažu da su proces započeli samostalno, bez zvaničnih prijava auto-industrije EU, a pre otvaranja procesa obavljene su i konsultacije sa kineskim vlastima. Istraga će biti okončana za najviše 13 meseci. Ukoliko bude potrebe za uvođenjem novih naknada (poreza), one će biti preliminarno uvedene tokom prvih devet meseci od otvaranja istrage, a konačne odluke o merama biće donete u četiri meseca nakon toga.

“Sektor električnih vozila ima ogroman potencijal za buduću konkurentnost Evrope i liderstvo u zelenoj industriji. Proizvođači automobila u EU i srodni sektori već ulažu i inoviraju kako bi u potpunosti razvili ovaj potencijal. Gde god pronađemo dokaze da su njihovi napori ometeni poremećajima tržišta i nelojalnom konkurencijom, mi ćemo delovati odlučno”, kaže predsednica Komisije Ursula fon der Lajen.

“Konkurencija mora biti fer. Uvezena roba mora da se takmiči pod istim uslovima kao i naša sopstvena industrija. Pravednost je ključna reč za ovu istragu: konsultovaćemo sve relevantne strane i striktno se pridržavati domaćih i međunarodnih pravila. Nadamo se punoj saradnji svih strana. Ishod će biti zasnovan na činjenicama”, dodaje Valdis Dombrovskis, izvršni potpredsednik Evropske komisije za privredu.

B92.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare