Već su krenule prve kritike zbog odluke EU da uvede carine na uvoz kineskih električnih automobila.
Među prvima koji su se pobunili je kineski proizvođač Nio, koji je naveo da se oštro protivi ovakvoj strategiji Brisela, ali da su svejedno posvećeni tržištu EU.
“Nastavićemo da služimo svojim kupcima i da istražujemo nove prilike u Evropi, bez obzira na protekcionizam”, stoji u saopštenju.
Podsetimo, EU je uvela carine na uvoz kineskih EV koje mogu ići i do 38,1% i to će stupiti na snagu od jula. Nio, koji je zahvaćen carinom od oko 21%, kaže da će pažljivo pratiti situaciju i delovati u skladu s tim.
“I dalje se čeka zaključak, pa se nadamo pozitivnom ishodu. EU carine su ono što smo i očekivali, ali neće imati velikog uticaja na većinu kineskih firmi”, reka je generalni sekretar Kineskog udruženja za putničke automobile, Cui Dongšu.
Bez obzira na ove carine, istakao je Cui, brendovi kao što su Geely ili BYD i dalje imaju veliki potencijal za razvoj na evropskom tržištu.