Ovaj dogovor pogoduje BYD-u koji je želeo da proširi izvore prihoda izvan prodaje električnih vozila, rekla su tri izvora upoznata sa ovim pitanjem za Rojters.
Takođe, ovim se pokazuje i koliko je konkurencija jaka na kineskom tržištu, naročito kada su u pitanju baterije koje su najskuplji deo novih automobila.
Nio je planirao da proizvodi sopstvene baterije za EV, ali su odustali od tih planova jer su im bili preskupi. Predstavili su nedavno i novi brend pod nazivom “Onvo” (u Kini “Ledao”) koji će se fokusirati na EV premijum tržište (npr. sprema se Onvo L60 kao takmac Teslinom Modelu Y).
Trenutno, Nio nabavlja baterije od najvećeg proizvođača na svetu, kompanije CATL, a BYD će isporučivati deo za jednu verziju Onvo EV-a, a kjoš jedan kineski proizvođač baterija, CALB, isporučivaće baterije za drugu varijantu istog brenda, rekli su izvori.
Kada je Rojters kontaktirao Nio, međutim, rekli su da je ova informacija “netačna” i nisu dalje obrazlagali, dok je CALB odbio da komentariše, a CATL i BYD nisu ni odgovorili.
Kineski kupci električnih automobila se, pre nego kupci na drugim tržištima, odlučuju za EV koje imaju baterije manjeg dometa, jer je tako i cena niža. Uglavnom, razlog za ovo je veliki broj stanica za brzu zamenu baterija širom zemlje.
B92.