Ova procena je zasluga instituta po imenu Centar za automobilska istraživanja (Center for Automotive Research – CAR), sa sedištem u nemačkom gradu Bohumu.
Volkswagen je prošle 2024. godine najavio otpuštanje desetine hiljada zaposlenih i zatvaranje nekoliko fabrika u Nemackoj, u isto vreme su proizvođači u Narodnoj Republici Kini prvi put proizveli preko 30 miliona vozila. Ovo je prvi put u istoriji automobilske industrije da je neka zemlja za godinu dana prešla ovu granicu proizvodnje!
U Kini je krajem novembra već proizvedeno 27,9 miliona vozila. Procena od preko 30 miliona vozila se zasniva na informaciji od 2023. godine, kada je samo u decembru u Kini proizvedeno 3,08 miliona vozila. S velikom dozom sigurnosti se može pretpostaviti da će isti, ili čak bolji, rezultat da se ponovi i 2024. godine.
Nekada vodeći proizvođači automobila u Nemačkoj, Volkswagen, Mercedes i BMW, pate od slabe prodaje i zaostajanja u elektromobilnosti. VW želi da u narednih pet godinada otpusti 35 hiljada zaposlenih i da smanji proizvodni kapacitet za 734 hiljada automobila godišnje. Dve fabrike će takođe biti koriščene u druge svrhe. Institut CAR očekuje u 2024. godini proizvodnju u Nemačkoj od oko 4,4 miliona automobila i komercijalnih vozila.
„Kina je novi centar sveta automobila. Kineski proizvođači pokazuju nivo inovacije za koji niko ne bi verovao da mogu imati pre pet godina“, nastavio je Dudenhofer. Ovaj ekspert za automobile ima dva objašnjenja za snagu Kine. Jedno je snažno domaće tržište i rastući tržišni udeo kineskih proizvođača automobila, drugo je tehnološko vođstvo. „Kada je reč o digitalizaciji automobila, Huawei i Xiaomi su odavno izmakli napred“, rekao je ekspert.
Nemačke kompanije takođe proizvode automobile u Kini. Prema podacima CAR-a, jedan kineski proizvođač je posebno među velikim pobednicima. To je BYD koji je ubedljiv tržišni lider u Kini sa 4,27 miliona vozila, koja se sastoje isključivo od plug-in hibrida i baterijskih vozila. „BYD će uspeti da pretekne Toyotu kao najvećeg proizvođača automobila na svetu u narednih deset godina“, predviđa Dudenhofer.
„Nemački i evropski proizvođači automobila imaju šansu samo ako koncentrišu svoja razvojna odeljenja na Kinu. Tamo je tehnologija koju mi nemamo, to nam je nedostajalo. Zbog toga se automobil sada može dalje razvijati samo u Kini i u saradnji sa tamošnjim tehnološkim liderima“, kaže stručnjak za automobile. Pretpostavlja da su nemački proizvođači automobila to shvatili.
Prema podacima CAR-a, Kina je takođe na čelu kada su u pitanju vozila nove energije (NEV), u suštini električni automobili i plug-in hibridi. Tokom prošle godine je ukupno 12 miliona vozila iz kategorije NEV sišlo je sa proizvodne trake u Narodnoj Republici Kini. Prema projekcijama CAR-a, u Nemačkoj je 2024. proizvedeno samo oko 1,4 miliona vozila tog tipa.
AutoRepublika