25. Augusta 2024.

Kenguri dobijaju ekstremno izdanje Forda Everesta

Australija je uvek bila izuzetno bitno tržište za američki Ford, i to je išlo do te mere da se ovaj američki brend danas zapravo smatra domaćinom u zemlji kengura. Model Falcon je verovatno najveća ikona australijske automobilske industrije i to pretežno zbog fantastičnih rezultata u šampionatu Supercarsa.

Ali danas su neka druga vremena i slično kao kod kuće, Ford danas prodaje samo krosovere, terence i pikap kamionete u ovoj državi. Jedan od takvih modela se zove Everest i u proizvodnji je još od 2003. godine.

Zasnovan je na platformi Rangera i u samom početku je zapravo bio razvijen od strane Mazde. Međutim, debijem treće generacije 2022. godine, Everest je postao čistokrvni Ford i orijentiše se pretežno ne samo na Australiju već i na Tajland (gde se ujedno i proizvodi), Filipine, Vijetnam i Južnu Afriku. Država kengura je protekle godine bila njegovo najveće tržište (prodato je 15.071 vozilo), a pratio ga je Tajland sa 12.037 zadovoljnih kupaca.

Kupci mogu da dobiju Everest sa 2,3-litarskim turbobenzincem, zatim parom 2,0-litarskih turbodizela i na kraju s 3,0-litarskim turbodizelom. Izbor menjača je sveden na šestostepeni manuelni i desetostepeni automatski, a u ponudi su razni paketi opreme. Neki od njih se orijentišu na luksuz, a drugi na terensku vožnju.

I ukoliko ste jedna od onih osoba koje često vole da siđu sa asfalta, Ford je upravo predstavio izdanje nazvano Tremor. Ljubitelji američke automobilske industrije će ga sigurno prepoznati pošto se takođe nudi „preko bare“ na modelima F-150 i F-250, a generalna ideja sa Everestom je gotovo ista.

Sve je krenulo oko višeg klirensa i većih penumatika s oznakom General Grabber AT3. Tremor takođe ima i nove branike ne samo zbog agresivnijeg stila već i zbog podatka da su oni pod većim uglovima i samim tim, potencijalna šteta je manja kada vlasnik vozi svog terenca na brdskim putevima.

Tremor donosi i nekoliko dizajnerskih promena pored branika. Maska hladnjaka je u crnoj boji, stepenice su čvršće, a osvetlenje je tipa LED.
Jedini motor u izboru je spomenuti 3,0-litarski turbodizel sa šest cilindara. Razvija 247 „konja“ i maksimalnih 600 Nm obrtnog momenta, a snaga se prenosi na sva četiri točka preko desetostepenog automatskog menjača.

Početna cena Tremora iznosi 76.590 australijskih dolara, odnosno 51.700 američkih dolara.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare