Kei-automobil Honda N-One proizvodi se od 2012. godine, a trenutno je u ponudi druga generacija. Glavna odlika ovog modela je dizajn inspirisan kultnim mikromodelom Honda N360 iz šezdesetih godina. Ipak, taj retro stil pomogao je prodaji tek u početku, kasnije je potražnja retko prelazila 20.000 primeraka godišnje.
Sada se, međutim, u ponudi pojavio električni model Honda N-One e:, koji praktično dolazi kao zamena za neuspešni Honda e, čija je proizvodnja trajala od 2020. do 2024. godine.
Električna Honda N-One e: zasnovana je na postojećem benzinskom kei-modelu: karoserija i šasija su ostale iste. Ipak, prednji deo vozila značajno je izmenjen — tu su nova hauba, farovi, branik i prednji poklopac sa priključkom za punjenje. Zadnji deo dobio je drugačiji poklopac prtljažnika, a tablica je premeštena niže, na branik. Paleta boja karoserije obuhvata pet nijansi, a uz doplatu su dostupne i trkačke trake kao ukras.
Sudeći po svemu, dužina (3.395 mm) i širina (1.475 mm) električne verzije ostale su nepromenjene, jer su strogo definisane propisima za kei-automobile. Ipak, tačne dimenzije još nisu objavljene.




Unutrašnjost je zadržala prepoznatljiv, uglast i jednostavan stil s mnogo fizičkih tastera, ali je u suštini potpuno nova. Promenjeni su otvori za ventilaciju, instrument-tabla i volan sa dva kraka. Duž prednje table nalazi se praktična polica za sitnice, s udubljenjem na sredini za pametni telefon i obližnjim USB priključcima za punjenje (bežično punjenje nije predviđeno).
Medijski sistem ima ekran od 9 inča, fizičke tastere i točkić za jačinu zvuka, iako osnovne verzije nemaju ekran uopšte. Na centralnoj konzoli nalazi se taster za izbor prenosa. Zadnja sedišta mogu se preklapati zajedno, pojedinačno ili potpuno, stvarajući ravan prtljažni prostor. Honda naglašava da je veliki broj unutrašnjih elemenata izrađen od reciklirane plastike.



Detalji o pogonu još nisu zvanično objavljeni. Zasad je poznato samo da će električni domet iznositi 270 km po WLTC-u, kao i da je moguće napajanje spoljašnjih uređaja (funkcije V2H i V2L).
Ipak, imajući u vidu srodnost sa kombijem Honda N-Van e:, može se pretpostaviti da vozilo koristi jedini električni motor na prednjoj osovini snage 53 ili 64 KS (što je i zakonski maksimum za kei-vozila), uz odgovarajuću trakcionu bateriju.


Električni kei-automobil Honda N-One e: stiže na japansko tržište već u septembru, kada će biti poznate sve specifikacije. Postoje i ozbiljne šanse da se ovaj mališan pojavi i na evropskom i drugim tržištima a na to ukazuje njegovo prikazivanje na prošlogodišnjem festivalu u Gudvudu u Engleskoj, kao i najavljeno učešće na septembarskom auto-salonu IAA u Minhenu.
AutoRepublika