Kawasakijev projekta motocikla na vodonik već neko vreme nije tajna, a sama kompanija je prošle godine pokazala neke rendere prototipa. Konačno, prava stvar je otkrivena, iako još uvek kao prototip.
Otkriven ranije ovog meseca, novi Kawasaki hidrogenski motocikl ostavlja priličan utisak.
Prvo, kao što sugerišu renderi iz 2022. godine, motockl – nazvan Kawasaki Ninja H2 HySE – zasnovan je na Kawasaki Ninja H2 SX sportskom tureru. Ali alternativno gorivo rezultira nečim mnogo većim.
Ne samo da na svakoj strani postoje sanduci koji drže vodonik, već se cela stvar čini masivnom. Od njegovog prednjeg prednjeg poklopca do sedišta, malo je toga u vezi sa ovim motociklom što ga čini posebno okretnim.
Doduše, to zapravo i nije poenta. Ovo je više tehnička vežba koja pokazuje da HySE (Hidrogen Small Mobility and Engine) projekat ima validnost. Kao rezultat toga, njegov uspeh će biti određen tek kada uđe u proizvodnju i dospe u javnost.
Do toga ima još vremena, ali izgleda da je motocikl u formi za vožnju.
Budući da smo u tako ranoj fazi, nemamo pojma o specifikacijama motocikla, njegovim rezultatima ili – što je možda najvažnije – njegovoj potrošnji goriva i dometu.
Kawasaki Ninja H2 HySE je prvi vodonični motocikl jednog od 4 velika japanska proizvođača (Honda, Yamaha i Suzuki, kao i Kawasaki), koji su svi saradnici na HySE projektu. HySE će se sledećeg meseca uputiti na reli Dakar sa svojim bagijem na vodonik proizvedenim u Belgiji.
Kawasaki i Yamaha su takođe sarađivali sa Toyotom na njenom vodoničnom projektu, posebno sa Corollom na vodonik koja je nastupila na trci izdržljivosti “24 sata Fudžija”.
Motomagazin.rs