Bivši kapetan podmornice britanske Kraljevske mornarice Rajan Remzi upozorio je da zanemarivanje standardnih načina izgradnje podmornica “u potrazi za inovacijama”, kao u slučaju podmornice “Titan” za koju se veruje da je implodirala prilikom spuštanja do olupine “Titanika”, nosi ogromne rizike.
Remzi je za Skaj njuz, govoreći o mogućim uzorcima nesreće, u kojoj je poginulo pet osoba, rekao da veruje da se dogodila jedna od dve stvari:
“Ili je otvor sa zavrtnjima koji se koriste za zatvaranje posade sa spoljašnje strane pretrpeo kvar koji je doveo do kolapsa trupa ili je sam trup pod pritiskom imao defekt koji se polomio od pritiska i izazvao isti rezultat”.
Remzi, koji je bio kapetan podmornice za nuklearne napade HMS Turbulent, ocenio je da će verovatno biti pooštrene regulative i istakao da je potrebno izvući odrežene lekcije.
On je rekao da će ovaj oblik “ekstremnog turizma” verovatno biti ograničen i upozorio da sve pomorske aktivnosti nose rizike jer je more nepredvidivo. Remzi smatra i da bi posete olupini “Titanika” trebalo da prestanu.
“To je ipak grob i treba ga ostaviti na miru”, naveo je Remzi. Podmornica “Titan” nestala je u nedelju dok se spuštala do olupine Titanika, broda koji je potonuo u severnom Atlantiku 1912. godine na dubini od 3,8 kilometara, a petoro putnika koji su bili u podmornici su poginuli, nakon što je ona, prema navodima stručnjaka, implodirala.
Na podmornici u vlasništvu američke kompanije Oušn Gejt Ekspedišns, bili su njen osnivač Stokton Raš, francuski dubokomorski veteran Pol-Anri Nargole, britanski milijarder i svemirski turista Hamiš Harding, pakistanski biznismen Šahzada Davud i njegov sin Suleman.