Kanadska vlada je zvanično obavestila rukovodstvo Stellantisa da je prekršila ugovorne obaveze koje se odnose na stotine miliona kanadskih dolara državne pomoći, objavio je New York Times. Ministar industrije Kanade, Melani Žoli, potvrdila je četvrtog dana decembra pred parlamentarnim odborom da je proizvođaču automobila uručen takozvano „Obaveštenje o neispunjenju obaveza“, čime je Stellantis formalno proglašen odgovornim za neispunjavanje ugovora.
Sporni ugovori odnose se na dogovor prema kojem je Stellantis trebalo da modernizuje fabriku u Bremptonu, u provinciji Ontariju, gde je planirana proizvodnja Jeepa Compassa.

Zauzvrat, kompanija je trebalo da dobije značajnu finansijsku podršku od strane kanadske države. Međutim, Stellantis je nedavno saopštio da neće završiti preuređenje fabrike u Bremptonu i da će proizvodnju Compassa prebaciti u američku saveznu državu Ilinois, navodeći kao razlog carine na automobile koje je uveo predsednik SAD Donald Tramp. Prema stavu kanadske vlade, i obustava radova u Bremptonu i premeštanje proizvodnje predstavljaju direktno kršenje postojećih ugovornih obaveza.
Iako pojedinosti samog obaveštenja o kršenju ugovora nisu javno objavljene, New York Times navodi da se u ovakvim dokumentima od kompanije uobičajeno zahteva da se ponovo uskladi sa ugovorenim obavezama, ili da vrati već isplaćena sredstva subvencije.

Da je Stellantis realizovao planirano preuređenje fabrike, imao bi pravo na oko 380 miliona kanadskih dolara u vidu oprostivih zajmova. Prema dostupnim informacijama, do sada je isplaćeno više od 157 miliona kanadskih dolara, a upravo taj iznos mogao bi da bude predmet povraćaja.
Predstavnici Stellantisa u međuvremenu pokušavaju da umanje težinu odluke o premeštanju proizvodnje. Govoreći na odvojenom parlamentarnom saslušanju, direktorka za spoljne poslove kompanije Stellantis Kanada, Tereza Piruca, opisala je odluku o selidbi proizvodnje Compassa iz Bromptona u Ilinois kao „poslovnu pauzu“.
Taj potez dodatno komplikuje narativ o povlačenju proizvodnje iz Kanade i pokazuje koliko su odnosi između države i automobilskog giganta trenutno složeni i napeti.
AutoRepublika