Nemački proizvođač automobila je pod pritiskom, posebno u Kini, gde je izgubio vodeću poziciju na tržištu.
Volkswagen i čelnici Radničkog saveta dogovorili su mere štednje u narednih nekoliko godina u iznosu od 10 milijardi evra. Ideja je da se obezbedi zdraviji razvoj kompanije i amortizuju manje profitne marže, piše Automotive News Europe.
Mere takođe uključuju ubrzavanje (skraćenje) vremena razvoja i proizvodnje, smanjenje troškova osoblja i sprovođenje efikasnije strategije nabavke. Cilj je povećanje profitne marže na 6,5 odsto do 2026. godine, u poređenju sa 3,4 odsto u prvih devet meseci ove godine.
VW planira da uštedi 320 miliona evra godišnje kroz bolju efikasnost u nabavci, generiše više od 250 miliona evra godišnje optimizacijom postprodajnih operacija i uštedi više od 200 miliona evra godišnje unapređenjem vremena proizvodnje.
Dodatnih 400 miliona evra godišnje bi se uštedelo smanjenjem broja testnih vozila koja se koriste u tehničkom razvoju (do 50 odsto), uz više digitalnog testiranja.
Ako je potrebno, proizvođač automobila takođe može ponuditi ugovore o selektivnom raskidu u celoj kompaniji, rekao je član Odbora za ljudske resurse Gunar Kilijan.
U dopisu osoblju ranije ovog meseca, proizvođač automobila je rekao da planira da smanji troškove administrativnog osoblja u brendu VW za petinu, uštedi milijardu evra do 2028. skraćivanjem ciklusa razvoja proizvoda sa 50 meseci na tri godine, skratiti vreme proizvodnje svakog pojedinačnog vozila…
VW je prvi brend Volkswagen grupe koji je prošao kroz kampanju smanjenja troškova. Proizvođač automobila je već primenio meru zamrzavanje zapošljavanja, otpuštao privremeno zaposlene radnike i smanjio smene u proizvodnji u svojim nemačkim fabrikama, pošto izvršni direktor Oliver Blume ima za cilj da poboljša zaradu marke VW, koja je ugrožena slabijom potražnjom za električnim vozilima nego što se očekivalo.
Nemački proizvođač automobila je pod pritiskom, posebno u Kini, gde je izgubio vodeću poziciju na tržištu.