Gašenje požara na električnom automobilu je mukotrpan posao. Oni se u proseku neće zapaliti češće nego, na primer, dizel ili benzinac, ali kada se to dogodi, vatrogascima nije lako.
Potrebno je potrošiti ogromne količine vode. Međutim, tehnologija vodenog mlaza švedske kompanije Cold Cut Systems mogla bi doneti velike promene.
Sistem je uspešno testirala Švedska agencija za civilne slučajeve (SCCA).
Litijum-jonske baterije sagorevaju visokim intenzitetom, oslobađajući toksične gasove uključujući cijanovodonik. Za gašenje električnog vozila potrebno je oko 150.000 litara vode.
Poređenja radi, za gašenje benzinskih i dizel motora potrebno je oko 4.000 litara.
ColdCut Cobra sistem direktno napada vatru, koristeći vodeni mlaz od 300 bara (čak 140 puta više od pritiska u gumama automobila) i abrazivni materijal koji može da preseče podove vozila i titanijumska kućišta baterija.
Na ovaj način vatrogasci mogu direktno da poplave zapaljene baterijske ćelije, a SCCA testovi pokazuju da je sistem toliko efikasan da je potrebno samo 750 litara vode da bi se ugasila baterija električnog automobila za manje od 10 minuta.
ColdCut sistem je prvobitno lansiran 1997. godine kao sredstvo za bezbedno sečenje metala u eksplozivnim okruženjima, kao što su rafinerije nafte, ali su ubrzo počele da ga koristile vatrogasne ekipe u fabrikama papira, rudnicima uglja i hemijskim postrojenjima.
Sistem koristi Toyotu Hilux, ali sa izmenjenom šasijom. Pogon 6×6 nudi 3.000 kg nosivosti – skoro tri puta veći od standardnog 4×4 Hiluxa. Prtljažni prostor vozila je takođe produžen za 1230 mm.