Osnivač Majkrosofta je, najblaže rečeno, ostao iznenađen autonomnom vožnjom u praksi, kada je shvatio koliki su izazovi u stvaranju takvih sistema.
Dobio je priliku da se provoza u električnom Jaguaru I-Pace opremljenom sistemom autonomne vožnje koji potpisuje Wayve.
Pri tome, nisu koristili strogo kontrolisan poligon za vožnju ovakvih automobila, već su se uhvatili u koštac sa saobraćajnim haosom Londona, koji pored gustog saobraćaja podrazumeva često i veoma uske puteve, brojne bicikliste, ali i poneka iznenađenja.
Osim toga, sistem koji razvija Wayve ne zasniva se na instrukcijama baziranim na mapama, već uči u realnom vremenu.
Upravo ta iznenađenja u saobraćaju koja se dešavaju u realnom vremenu zahtevaju brzu, pre svega optimalnu reakciju, a sudeći prema Gejtsovoj reakciji, ovaj sistem odlično ispunjava svoje zadatke.
Gejts je bio ponesen svojim iskustvom i zaključio da će “autonomna vozila promeniti prevoz isto tako drastično kao što je računar promenio kancelarijski rad”.
Gejts je uveren da je hardver spreman, a preostaje samo da prilagodi softver. I to je preko potrebno, jer je i tokom njegove vožnje u Jaguaru reakcija tzv “bezbednosnog vozača” bila neophodna.
On smatra da najpre treba automatizovati specijalizovana vozila, poput dostavnih ili taksija, a putničke automobile na samom kraju.
B92.