Kako je Mask svojom odlukom ugrozio kupce Tesle - BIGportal.ba
Auto-moto Ostalo

Kako je Mask svojom odlukom ugrozio kupce Tesle

Ilon Mask je naredio da se sa modela Tesla uklone radari.

 Iako su brojni inženjeri Musku skretali pažnju da će uklanjanje radara iz sistema autonomne vožnje i oslanjanje Auto pilot sistema samo na senzore i kamere imati problematične posledice, radar je po nalogu Muska uklonjen.

U maju 2021. Tesla je objavio da iz svojih vozila uklanja radar kako bi se prebacio na „Tesla Vision“ pristup sistemu autonomne vožnje, a koji koristi samo kamere kako bi „gledao“ put i okruženje vozila. Tesla Vision sistem, imitirajući rad neurona ljudskog mozga obrađuje podatke koje prima od senzora, piše portal Dmotion.rs

Međutim, pre ovog saopštenja od pre dve godine, nekoliko inženjera u Tesli izrazilo je zabrinutost da će eliminacija radara iz sistema povećati mogućnost nastajanja problema, i upozoravalo da kamere i senzori, između ostalog, mogu biti zaslepljeni suncem, ili onemogućeni u radu od kapi vode.

Iako su imali svoje strahove, inženjeri u strahu od posledica (otkaza) nisu smeli da iznesu svoj stav Musku, nego su se za obratili za pomoć (bivšem) visokom menadžeru kojem su verovali, a sa pitanjem na koji način da Musku saopšte da će biti problema bez radara.

Ipak, Mask je bio samouveren i siguran u svoju odluku, i odbacio stav inženjera, pa su u maju 2021. iz novih modela Tesla uklonjeni radari. Istog trenutka, kako je počelo uklanjanje radara, a vozila izašla na ulice i puteve, počeli su problemi. Brojni test vozači, bivši zaposleni, stručnjaci za bezbednost i drugi doživeli su incidente ili ih zamalo izbegli uz sramotne greške sistema autonomne vožnje koji je ostao bez radara, koji je kritičan za ispravan rad celog Autopilot sistema.

Prema informaciji koju je objavio Washington Post, Maskov neurotičan stil vođenja kompanije igrao je značajnu ulogu u puštanju u serijsku proizvodnju i prodaju prvog Autopilota koji nije bio potpuno razvijen.

Inženjeri su bili primorani da rade vratolomnim tempom kako bi razvili softver za sistem koji je do kupaca stigao pre nego što je bio potpuno spreman. Još više zabrinjava izjava nekadašnjeg zaposlenog na testiranju u Tesli koji tvrdi da sistem koji se danas ugrađuje u vozila nije potpuno bezbedan, i nije ni izbliza završen sistem. Pomenuti je dobio otkaz u Tesli u februaru 2022.

Tesla je, praktično prema odluci Muska, eliminisala iz vozila radare koji skeniraju ispred vozila, a ubrzo počela da isključuje radare iz sistema na vozilima u koje je već bio ugrađen. Godinu dana kasnije, Tesla je uklonio i ultrazvučne senzore iz svojih modela.


Ilon Mask je naredio da se sa modela Tesla uklone radari. Iako su brojni inženjeri Musku skretali pažnju da će uklanjanje radara iz sistema autonomne vožnje i oslanjanje Auto pilot sistema samo na senzore i kamere imati problematične posledice, radar je po nalogu Muska uklonjen.https://428d57d21dd400801c4eb4b138b02168.safeframe.googlesyndication.com/safeframe/1-0-40/html/container.html

U maju 2021. Tesla je objavio da iz svojih vozila uklanja radar kako bi se prebacio na „Tesla Vision“ pristup sistemu autonomne vožnje, a koji koristi samo kamere kako bi „gledao“ put i okruženje vozila. Tesla Vision sistem, imitirajući rad neurona ljudskog mozga obrađuje podatke koje prima od senzora, piše portal Dmotion.rs

Međutim, pre ovog saopštenja od pre dve godine, nekoliko inženjera u Tesli izrazilo je zabrinutost da će eliminacija radara iz sistema povećati mogućnost nastajanja problema, i upozoravalo da kamere i senzori, između ostalog, mogu biti zaslepljeni suncem, ili onemogućeni u radu od kapi vode.

Iako su imali svoje strahove, inženjeri u strahu od posledica (otkaza) nisu smeli da iznesu svoj stav Musku, nego su se za obratili za pomoć (bivšem) visokom menadžeru kojem su verovali, a sa pitanjem na koji način da Musku saopšte da će biti problema bez radara.

Ipak, Mask je bio samouveren i siguran u svoju odluku, i odbacio stav inženjera, pa su u maju 2021. iz novih modela Tesla uklonjeni radari. Istog trenutka, kako je počelo uklanjanje radara, a vozila izašla na ulice i puteve, počeli su problemi. Brojni test vozači, bivši zaposleni, stručnjaci za bezbednost i drugi doživeli su incidente ili ih zamalo izbegli uz sramotne greške sistema autonomne vožnje koji je ostao bez radara, koji je kritičan za ispravan rad celog Autopilot sistema.

Prema informaciji koju je objavio Washington Post, Maskov neurotičan stil vođenja kompanije igrao je značajnu ulogu u puštanju u serijsku proizvodnju i prodaju prvog Autopilota koji nije bio potpuno razvijen.

Inženjeri su bili primorani da rade vratolomnim tempom kako bi razvili softver za sistem koji je do kupaca stigao pre nego što je bio potpuno spreman. Još više zabrinjava izjava nekadašnjeg zaposlenog na testiranju u Tesli koji tvrdi da sistem koji se danas ugrađuje u vozila nije potpuno bezbedan, i nije ni izbliza završen sistem. Pomenuti je dobio otkaz u Tesli u februaru 2022.https://428d57d21dd400801c4eb4b138b02168.safeframe.googlesyndication.com/safeframe/1-0-40/html/container.html

Tesla je, praktično prema odluci Muska, eliminisala iz vozila radare koji skeniraju ispred vozila, a ubrzo počela da isključuje radare iz sistema na vozilima u koje je već bio ugrađen. Godinu dana kasnije, Tesla je uklonio i ultrazvučne senzore iz svojih modela.

Od 2023. godine novi Tesla automobili opremaju se novim Hardware 4 kompjuterom, čiji deo je i radar visoke rezolucije, i još više kamera. Ilon Mask se sada pravda da su njegova odluka i naređenje da se uklone radari bili rukovođeni lošim kvalitetom samih radara i ubeđenjem da će sistem visoke rezolucije unaprediti rad sistema autonomne vožnje.

Prema najnovijim vestima Tesla je počeo da forsira najnovije unapređenje softvera sistema autonomne vožnje, koji dosadašnji dvodelni sistem integriše u jedan programski sitem.

danas.rs

Danas objavljeno

Potvrđeno novo izdanje BMW R 1300 GS

Vanja A

Rođen je novi Sun Fast!

Vanja A

Predstojeći BMW M 1000 XR primjećen na Ostrvu Men

Vanja A

Ostavite komentar