Prema riječima stručnjaka, baterije su dobro zaštićene i veća je vjerovatnoća da će do požara doći uslijed kratkog spoja, na primer na punjaču u automobilu.
Električni automobili obično imaju baterije u podu vozila koje su dobro zaštićene, ali savršena zaštita ne postoji. Kineski proizvođač električnih automobila BYD (Build Your Dreams) testirao je jednu od svojih baterija na tzv. probijanje ekserom, što je uobičajen test za baterije.
U osnovi, robot gura čelično šilo kroz dve različite vrste baterija. Prva baterija u videu je takozvana NCM baterija, koja se može naći u većini baterija za električne automobile. Ćelije takvog pakovanja ispunjene su, između ostalog, mešavinom litijuma, nikla, mangana i kobalta.
S jedne strane, kombinacija ovih elemenata obezbeđuje da baterije mogu da zadrže mnogo energije i da se mogu često (i brzo) puniti, što je dobro za električne automobile.
Nedostatak složenog hemijskog sastava je u tome što se takva baterija može zapaliti, a zapaljenu NCM bateriju je teško ugasiti. Na snimku se vidi da se nakon bušenja zatvorene ćelije baterija isprazini u roku od tri sekunde, pojavljuje se vatra i temperatura se momentalno podiže na oko 600 stepeni Celzijusa.
Prema rečima stručnjaka, baterije su dobro zaštićene i veća je verovatnoća da će do požara doći usled kratkog spoja, na primer na punjaču u automobilu.
Još jedan BYD test pokazuje novu generaciju Blade baterija, za koje kažu da je mnogo sigurnija i otpornija na požar.
Foto: Roschetzky Photography/Shutterstock
B92.