Legenda se definitivno vraća, i to kao retro električni model.
Samo nekoliko dana nakon što su društvenim mrežama počele da kruže fotografije maskirane “petice”, Renault je reagovao objavljivanjem foto-galerije pretprodukcijskog vozila.
Na fotografijama je model “kamufliran” crnom folijom, sa dodatno naglašenim linijama u crvenoj i žutoj boji.
Sada nema sumnje, u kompaniji su odlučili da u većoj meri zadrže karakterne linije originala, odnosno koncepta predstavljenog 2021. godine.
Naravno, sada kada je model blizu proizvodnje, stigli su i konvencionalni detalji poput kvaka na vratima, većih retrovizora i donekle redizajniranih branika.
Nova je i grafika LED svetala, ali je važno da će novi model zadržati prepoznatljiv izgled prve dve generacije legendarne “petice”.
Očekuje se da će novi R5 biti dug ispod četiri metra, što će ga učiniti nešto kraćim od modela Clio.
Sa druge strane, električni pogon će doprineti većoj prostranosti u kabini, pa bi R5 na kraju trebalo da uđe u prosek B segmenta.
Najveća nepoznanica za sada je enterijer. Postavlja se pitanje da li će Renault koristiti postojeća rešenja ili je pripremio potpuno novi stilski izraz za R5.
Nova “petica” koristi CMF-BEV mehaničku platformu, koju će deliti sa novom Nissan Microm. Napred postavljeni elektromotor proizvodi 136 KS, a u kombinaciji će se nuditi sa baterijom od 40 kWh, odnosno preko 52 kWh na bolje opremljenim verzijama, koje će imati domet od 400 km.
U Tehnocentru kompanije Renault kod Pariza biće proizvedeno 60 primeraka pretprodukcijskog R5, a zatim će, nakon optimizacije procesa proizvodnje, početi serijska proizvodnja u fabrici Douai, na severu Francuske.
Evropski debi očekuje se sledeće godine, kada će R5 na tržištu zameniti vremešni električni model Zoe. Za početak bi morao da košta manje od 25.000 evra, čime bi Renault spremno dočekao budućeg rivala, Volkswagen ID.2.
B92.