Korporacija Chrysler je ostala samo sa jednim modelom za 2024. godinu. Nakon što je eliminisana zastarela limuzina pod imenom 300, jedini model sa značkom Chryslera koji možete da kupite je miniven Pacifica. Mnogi će reći da pripada kategoriji u izumiranju i da minivenove nećemo još dugo vremena viđati u prodaji, ali dok se to ne desi, Pacifica je izuzetno bitan model za Chrysler i generalno za Stellantis. Protekle godine je isporučeno 120.554 primerka, što ga je učinilo bestselerom u klasi.
Američki proizvođač vozila nudi Pacificu u dve konfiguracije. Većina kupaca se odlučuje za provereni 3,6-litarski atmosferski benzinac, ali je u ponudi i verzija nazvana „Hybrid“. Reč je zapravo o hibridu plug-in i kombinuje spomenuti benzinac sa električnim agregatom. U stanju je da pređe 53 kilometra samo na struju i jedan je od samo dva minivena hibrida na američkom tržištu (preostali model je Toyota Sienna).
Chrysler je bio primoran da povuče oko sedamnest hiljada hibrida početkom 2022. godine kada je određeni broj vlasnika prijavio da njihovi minivenovi imaju običaj da planu. U dosta slučajeva se to desilo kada je Pacifica bila parkirana u garažama, pa je američki gigant jedno vreme savetovao vlasnicima da ne parkiraju svog ljubimca u garaži, a i ako ga ostave napolju, da budu sigurni da u blizini nema drugih četvorotočkaša i objekata. Uzrok požara nikada nije javno rečen, a Chrysler je navodno otklonio problem posle serije opoziva.
Međutim, američka organizacija za bezbednost u saobraćaju NHTSA sada kaže da su primili još veći broj žalbi od kada je opoziv kompletiran nego ranije.
Ruku na srce, treba reći da broj prijavljenih slučajeva nije preterano veliki. Tokom poslednje godine, samo četiri vlasnika su prijavili da se njihov automobil naglo zapalio, što nam govori da je brojka originalno bila još manja. Kada pri tom znamo da je Chrysler isporučio 16.741 primerak Pacifice hibrida pre opoziva iz 2022. godine, dolazimo do zaključka da problem ipak nije toliko ozbiljne prirode kao što se originalno mislilo.
Ali postoji i oni koji kažu da ako se desilo na jednom modelu, onda postoje šanse da će se desiti na svakom primerku ikada proizvedenom. Iz tog razloga, NHTSA i Chrysler trenutno razmatraju koliko je originalni opoziv bio efikasan i da je možda problem neke druge prirode. Dok se to ne desi, Chrysler opet savetuje vlasnicima da parkiraju svoj miniven izvan garaže.
Američki proizvođač vozila nema pravo na grešku pošto je Stellantis dao svim divizijama rok od desetak godina da pokažu šta znaju pre nego što krene sa eliminacijom brendova. Chrysler baca sve karte na novi električni krosover Airflow i trebao bi da se pojavi u izložbeno-prodajnim salonima do 2025. godine. A Pacifica će ostati u ponudi minimalno do kraja ove decenije…
AutoRepublika