Teško da neki klasični američki terenac uživa u kultnom statusu kao što to čini Ford Bronco. To se pretežno odnosi na prvu generaciju koja je silazila sa pokretnih traka od 1966. do 1977. godine. Ne možemo reći da je originalni Bronco bio neki fantastičan terenac, čak ni u svoje vreme, ali danas služi kao baza za detaljne restauracije. Ford nas često voli podsetiti na slavna vremena i predstaviti nam konfiguracije po uzoru na legendarne pretke.
Međutim, ovaj put se ne sećamo originalnog Bronca, već njegovog naslednika sa nadimkom „Big Bronco“ (Veliki Bronco).
Bio je deo ponude samo 1978. do 1979. godine i definitivno dobija na popularnosti. A sedmedesete godine kao sedamdesete godine su one kojih se mnogi sećaju u pozitivnom svetlu. Bilo je „trave“ na pretek, demonstracija protiv političara i naravno super muzike. U takvim vremenima, Ford je nudio izuzetno agresivne bočne boje i to zapravo u formi nalepnica. I to ne samo na Broncu, već na gotovo svakom vozilu iz ponude u spomenuto vreme.
I evo nas u 2024. godini kada američki proizvođač vozila smatra da bi takav trend ponovo mogao da probudi nostalgiju. Ispred nas je sada paket koji Ford naziva „Free Wheeling“ (u slobodnom prevodu „neopterećeno točkiranje“) i dostupan je kao opcija na već postojećoj konfiguraciji nazvanoj Bing Bend. Ako Bronco već nije dovoljno retro, ovakvi detalji će sigurno mnogima vratiti sećanja na neka pomalo zaboravljena vremena.
ord nam kaže da Free Wheeling već bio dostupan na manjem modelu po imenu Bronco Sport i da je interesovanje za njim bilo veliko, pa zašto ga ne ponuditi i na starijem bratu? Paket pruža tri boje (crvena, narandžasta i žuta) u bočnom delu vozila, a ovaj put je reč o pravoj farbi umesto nalepnica. Doživljaj je popunjen sa specijalnim 17-inčnim felnama koje do sada nisu bile deo Broncoove ponude, kao i izmenjenom maskom hladnjaka. Slična kombinacija boja je dostupna i u enterijeru i to posebno na sedištima.
Free Wheeling je dostupan samo u konfiguraciji sa četvoro vrata, ali za utehu, kupac može da bira između tri različita krova. Dva su plastična u boji vozila ili crnoj dok je dostupan i platneni.
Pošto je Big Bend bazna verzija Bronca, to znači da se ispod haube nalazi 2,3-litarski turbobenzinac sa 300 „konja“, a snaga se prenosi na sva četiri točka preko sedmostepenog manuelnog ili desetostepenog automatkog menjača.
Proizvodnja i prodaja startuje na proleće, a cena bi trebalo da iznosi oko 42 hiljade američkih dolara.
AutoRepublika