Ovaj voz, srećom, nije prevozio opasne supstance, niti je bilo žrtava, saopštili su iz “Norfolk sauterna”, te dodali da će uslediti operacije čišćenja mesta incidenta.
Lokalna agencija za upravljanje vanrednim situacijama ipak je upozorila stanovništvo koje živi u prečniku od 300 metara od mesta saobraćajne nesreće da tamo ne odlazi.
Između 20 i 30 vagona od 212 koje je prevozio voz iskočilo je iz šina na državnom putu 41, izvestio je “Springfild njuz – San”, a pošto su dalekovodi oštećeni u nesreći, delovi grada nisu imali struju.
Svedok, čiji je automobil stajao na železničkom prelazu, uspeo je da snimi nesreću. “Kada sam čuo prasak, bilo je krhotina i metala koji su krckali ispod auta i tada sam počeo da snimam”, rekao je on.
Inače, prethodni voz “Norfolk sauterna” koji je prevozio 11 vagona punih opasnih materija iskočio je iz šina na ravnoj deonici pruge 3. februara, ispuštajući otrovne hemikalije, uključujući vinil hlorid. Lokalne vlasti i železnička kompanija, odlučni da obnove saobraćaj, zapalili su vinil hlorid, objasnivši stanovništvu da je to bezbedna “kontrolisana paljevina”, što su stručnjaci osporili – upozorili su da bi olupina i masivni otrovni oblak stvoren paljevinom mogli da dovedu do jedne od najgorih ekoloških katastrofa u istoriji SAD
U međuvremenu operacija čišćenja još traje u Ist Palestajnu. Do sada je s mesta nesreće prikupljeno više od 700 tona kontaminiranog zemljišta i preko 7,5 miliona litara tečnosti, saopštila je ranije Agencija za zaštitu životne sredine Ohaja, dodajući da preostaje još mnogo posla.
Državne i savezne vlasti su insistirale na tome da su vazduh i voda bezbedni za stanovnike Ist Palestajnu iako su mnogi meštani imali zdravstvenih tegoba posle nesreće. A Odeljenje za prirodne resurse Ohaja saopštilo je da je najmanje 45.000 životinja umrlo u radijusu od nekoliko kilometara od mesta havarije.
“Vašington post”, pozivajući se na podatke Federalne železničke administracije, objavio je da svake godine u SAD oko 1.000 vozova iskoči iz šina.