22. Februara 2024.

JLR i Tata Motors žele da automobile proizvode u Indiji

JLR i indijska matična kompanija Tata Motors žele da u Indiji proizvode električne automobile u velikim serijama, a onda i da ih odatle izvoze na druga tržišta. Prema onome što se da pročitati u izveštaju koji potpisuje redakcija lista Autocar Professional, relevantni pregovori su dobrano uznapredovali.

Ako se na kraju obezbedi zeleno svetlo za start radova na realizciji ideje, bila bi izgrađena najveća fabrika Jaguar Land Rovera, doduše van teritorije Ujedinjenog Kraljevstva.Pored pomenutih fabrika, JLR takođe vodi fabriku u Slovačkoj, na jugu države, u blizini s mađarskom granicom. Prema izveštaju navedenog lista, indijska fabrika će se verovatno pojaviti u državi Gudžarat. Međutim, kompanija još uvek ispituje alternative, na primer, eventualnu montažu postrojenja u indijskoj saveznoj državi Puneu.

Zajednička proizvodnja baterijskih vozila u Indiji bi definitivno mogla da ima smisla: kao što je objavljeno, Tata Motors želi da koristi JLR-ovu 800-voltnu elektrifikovanu modularnu arhitekturu (EMA) za svoje buduće električne automobile iz serije Avinia.

Ovo nije puka glasina, jer već postoji odgovarajući ugovor između entiteta po imenu Tata Passenger Electric Mobility (TPEM) i Jaguar Land Rover (JLR), a oba društva su u potpunom vlasništvu Tata Motorsa Limiteda (TML), od novembra 2023. godine. Međutim, u to vreme nije bilo raspoloživog nijednog ugovora. Pojedinosti o tehnologiji i planiranim modelima u to vreme su bili potpuno nedostupni.

Sudeći po onome što je napisano u novom izveštaju, najmanje četiri modela Tata Motorsa i JLR-a, s ukupnim tiražom od oko tri miliona vozila, biće razvijena u narednoj deceniji na osnovu arhitekture zvane EMA. Jedna trećina ovog kontingenta je namenjena Tata Motorsu, a dve trećine JLR-u.

Za proizvodnju električnih vozila u Indiji je planirana investicija od nekoliko milijardi britanskih funti. Pošto JLR ima veoma mali tržišni udeo u Indiji, najpre zbog visokih cena vozila iz asortimana, velika većina JLR-ovih vozila će verovatno biti izvezena. Nije poznato koliko jedinica modela marke Tata, rukovodstvo planira da proda na domaćem tržištu, a koliko na drugim tržištima.

Pošto je Tata u početku krenula sa sopstvenim razvojem kao platformom za seriju zvanu Avinia, kasnija odluka da se završi program u korist JLR-ove platforme je dovela do kašnjenja od oko pola godine. „Autocar Professional” stoga pretpostavlja da će prvi model marke Tata sa JLR-ovom tehnologijom, izaći na tržište negde između 2026. i 2027. godine.

U ranijem delu nedelje su se već pojavile glasine i izveštaj Bloomberga u kom se navodi da će grupa Tata razmotriti izdvajanje zavisnog društva po imenu Agratas. Ono je angažovano u razvoju baterijski ćelija. Moguće je da će ta firma biti izvedena na berzu kako bi se prikupila dodatna finansijska sredstva za dalji razvoj. Slična priča je u razmatranju kada se govori o proizvodnji automobila, ne samo baterija.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare