To je naravno model Ford Bronco, koji ruku na srce nije nov i zapravo je debitovao još pre dve godine, ali je ponuda uvek bila limitirana zbog problema sa dobavljačima i nemogućnosti firme da nešto ne zabrlja.
Čini nam se da su problemi konačno rešeni pošto je Bronco zabeležio rast prodaje od 25,5% tokom prošlog meseca, a u januaru je privukao 10.170 kupaca. Svega tri mušterije više su se odlučile za Wrangler, što je za 25% manje u poređenju sa istim mesecom protekle godine. Ford nam je ranije rekao da čak 60% kupaca njegovog terenca nikada ranije nije posedovalo neki model Forda, pa je jasno da Bronco krade više nego dosta kupaca od rivala.
Međutim, ukoliko pogledamo prodajne rezultate iz 2022. godine, videćemo da je Wrangler pobednik s velikom razlikom. Obim njegove isporuke je iznoso 181.409 vozila, dok se Bronco morao zadovoljiti sa 117.057 jedinica. Ono što bi definitivno trebalo da zabrine Jeep, to jest celi Stellantis, jeste podatak da je 2022. godina bila najlošija za Wrangler tokom poslednjih desetak godina, dok je isporuka Bronca skočila za čak 234% tokom poslednjih dvanaest meseci. U prevodu na neki jednostavniji jezik, kralj je ostao kralj, ali glavni konkurent preti, i iz meseca u mesec smanjuje prednost.
Stellantis kaže da nema razloga za nezadovoljstvo, pošto kategorija ekstremnih terenaca nastavlja da raste. Posebno je zadovoljan što se 24% kupaca Wranglera opredelilo za konfiguraciju nazvanu 4xe, a radije i to da je ona najprodavaniji plug-in hibrid „preko bare“ (da, da, znamo da će Goran Jurković biti na aparatima kada ovo pročita – eh, šala).
Stellantis demantuje Fordovu raniju izjavu da je većina kupaca Bronca nekada ranije posedovala model konkurencije i kaže da njegova istraživanja pokazuju da su zapravo u svojoj garaži imali pikap kamionet F-150.
Ford se nije oglašavao povodom ove tvrdnje i samo je rekao da su svi problemi uklonjeni posle dve godine, pa tako kupci više neće morati čekati na višegodišnju isporuku. Pa, novi rat neka krene…