Dosta puta smo pisali kako je Jeep jedan od najbitnijih brendova za Stellantis. Američki proizvođač vozila u ponudi ima samo krosovere, terence i pikap kamionete i oni su naravno izuzetno profitabilni. Najveći momenti Jeepa na račun komercijalnog uspeha su stigli kada je brend bio deo nekadašnje korporacije Fiat-Chrysler.
Tokom 2018. godine je isporučeno rekordnih 973.227 vozila, ali je prodaja od tada u postepenom padu. Primera radi, „tek“ 587.722 kupca su izabrala vozila sa značkom Jeepa u upravo završenoj 2024. godini.
I zašto onda tako dramatičan pad prodaje? Istina, veliku ulogu u tome igra i eliminacija onih pristupačnijih modela kao što su Renegade i Cherokee, ali je isporuka novih vozila bila u postepenom padu čak i u vreme njihovog postojanja. Jeep je odlučio da zavrne rukave i pronađe uzrok, a veruje da visoke cene njegovih modela možda igraju ključnu ulogu. Ipak su prošla vremena kada je Jeep bio jednostavno i pristupačno prevozno sredstvo za sve terene, dok je danas uglavnom „igračka za bogate“, a to se pretežno odnosi na model Wagoneer/Grand Wagoneer.
Ovaj glomazni SUV je najveći i najskuplji u ponudi Jeepa, a prodaje se relativno uspešno. Američki kupci su prošle godine kupili 43.146 Wagoneera i još 11.957 Grand Wagoneera, što bi trebalo da bude veoma zadovoljavajuća brojka, ali prvi čovek brenda, Bob Broderdorf ne smatra tako.
Nedavno je pričao sa medijima tokom Salona automobila u Detroitu i priznao je da su ova dva modela (zapravo jedan model, ali u dva pakovanja zavisno od opreme) i da je proizvođač tu preterao s cenama. Za Wagoneer je potrebno izdvojiti 64.945 američkih dolara, ali ako mušterija izabere Grand Wagoneer, početna cena iznosi oko 90 hiljada najmanjih zelenih novčanica. Ukoliko kupac baš hoće da otvori novčanik i izabere svaku dostupnu opciju, Grand Wagoneer može da košta koliko i oni premijum terenci kao što su Cadillac Escalade i Lincoln Navigator.
Broderdorf kaže da je takva strategija nastala u vreme kada se publika okretala od onih baznih paketa opreme i tražila što više, bez obzira na cenu. Tako nešto smo često viđali u automobilskom svetu „preko bare“, posebno kod brendova kao što su Honda i Ford koji često umeju da koštaju koliko i modeli u premijum kategoriji najviše zato što više ne nude modele koji su „oguljeni od opreme“. Broderdorf smatra da mora da postoji neka granica, pa je predstavio neke neočekivane poteze za 2025. godinu.
Primera radi, Wagoneer je izmeđi tri i šest hiljada dolara jeftiniji nego modeli iz 2024. godine, dok Grand Wagoneer sada ima početnu cenu od 86.945 dolara. Veliko sniženje je dobio i Grand Cherokee koji je za oko četiri hiljade „zelembaća“ pristupačniji.
Voleli bismo da možemo reći da se Jeep „dozvao pameti“, ali izgubiti približno 400 hiljada mušterija tokom poslednjih šest godina može naterati brend na očajničke poteze…
AutoRepublika