Toyota tehnološki muzej u gradu Nagoja u Japanu sadrži i neke jedinstvene prototipe koji privlače pažnju ljubitelja automobila.
Fotograf Leri Čen je snimio video u ovom muzeju, i prikazao nam nekoliko retkih primeraka.
Jedan od njih je Toyota ESV, model ograničen na 10 primeraka, koji je razvijen za testiranje sigurnosnih standarda 1970-ih. Osim po pouzdanosti, Toyota je poznata i po ranim bezbednosnim inicijativama.
Čenov drugi najdraži automobil u muzeju je Toyota Soarer, GT coupe koji se u SAD-u prodavao kao Lecus SC u svojim kasnijim inkarnacijama, a koji je pokretao 2JZ motor.
Fotograf je imao priliku da vidi stariji model sa 5M-GEU šestocilindarskim motorom od 170 KS, koji se ugrađivao i u A60 Toyotu Celicu Supru.
Tu je bila i Toyota 2000GT, ali posebna, jer je u ovaj sportski automobil ubačen električni pogon.
Model 2000GT je jedan od najtraženijih koje je proizvela Toyota, izuzetno je cenjen i vredan, ali pitanje je kako će “sesti” entuzijastima s obzirom na sve modifikacije.
U muzeju se čuva i Lexus LFA u “perla žutoj” boji, koji je, kao i 2000GT, razvijen u saradnji sa Yamahom. To može objasniti i zašto je 4,8-litarski 1LR-GUE V10 motor među favoritima kad je reč o zvuku.
Izvor: B92