I dok su kod nas modeli iz TDI game bili najskuplji, ostatak sveta se divio verziji R32 sa atmosferskim 3.2 VR6 motorom. Bila je to verzija rezervisana za najzahtevnije korisnike koji pri kupovini Golfa definitivno nisu razmišljali o potrošnji ili ceni ovog automobila.
Golf R je opstao u narednim generacijama, ali sa manjim 2.0 TSI motorom. Međutim, kako prenosi Intercooler, u igri su bile mnogo ozbiljnije verzije.
GTI W12-650 je bio unikat, ali kako Markos Markes otkriva za pomenuti časopis, Volkswagen je pripremao serijski Golf sa pogonom na sve točkove koji pokreće V10 motor.
Tačno, isti motor koji je tada pogonio Audi R8 i Lamborgini Gallardo. Za razliku od spomenutih modela, Golf V10 imao je poprečno postavljen motor. Bilo je to u vreme kada je Volkswagen čak razmišljao o ulasku u Formulu 1.
Motor u Golfu je proizvodio oko 500 KS i “vrteo se” do 8.200 o/min.
“Video sam i čuo da radi nekoliko puta, i bio je to prilično lud auto”, svedoči Markes.
Volkswagenovi izleti nisu tu stali. Tako je 2014. godine na proizvodnu traku stigao Golf 7 sa 2.0 TSI motorom i oko 400 KS. Pogađate, dizelgejt je zaustavio projekat R400.
Postojao je i R420 sa Audijevim petocilindarskim motorom, ali je i taj projekat obustavljen. VW je želeo da ugradi isti motor u osmu generaciju, ali Audi se protivio – to bi bio kanibalizam naspram RS3.