Ulaganje na ostrvu Kjušu biće ključno za osiguranje uspeha na azijskom kopnu, kojim trenutno dominira Kina.
Dugo je Tojota taktizirala sa električnim automobilima, odbijajući da ulaže previše sredstava u njihovu proizvodnju, a to se, sa poslovne strane, pokazalo kao dobar potez.
Prodaja električnih automobila stagnira, pa se preterano ulaganje u ovu tehnologiju nije isplatilo. Sa druge strane, uporno insistiranje Toyote na hibridnim automobilima dalo je rezultate.
Međutim, očigledno i Toyota shvata da je neophodno pripremiti se za električnu budućnost.
Japanska kompanija će sada graditi fabriku baterija na ostrvu Kjušu, na jugu zemlje, navodi japanski poslovni list Nikkei. Poznato kao japansko “silicijumsko ostrvo”, Kjušu je centar za proizvodnju čipova, komponenti potrebnih i za moderne električne automobile.
Iako nije zvanično saopšteno kada će fabrika biti završena, izvesno je da će za Toyotu to biti presudno za buduću proizvodnju električnih automobila.
Ulaganje na ostrvu Kjušu biće ključno za osiguranje uspeha na azijskom kopnu, kojim trenutno dominira Kina.
Deo Toyota-Lexusa već ima jednu od svojih najvećih montažnih linija na ovom ostrvu, a pošto su baterije električnih automobila velike i teške, smatra se strateškom prednošću da se tamo locira i proizvodnja baterija.
Toyota je nedavno stavila sve veći fokus na “solid state” baterije, za koje se nadaju da će biti u masovnoj proizvodnji oko 2028.