Japanske vlasti žele da otvore svet dvotočkaša svima koji imaju vozačku dozvolu, tako što će motocikle do 125 kubika klasifikovati kao motorizovane bicikle.
O ovom potezu se razgovara sa japanskom nacionalnom policijskom agencijom, koja radi sa zainteresovanim stranama u industriji kako bi proverila održivost poteza. Nije baš tako jednostavno da se samo dozvoli svim vlasnicima dozvola da voze bilo koji motocikl od 125 kubika, od kojih mnogi mogu da proizvedu do 15 KS (i neki mnogo više), a posebno se vodi računa o mašinama od 125 kubika koje proizvode manje od 4 kW tj. 5 KS.
Ukoliko dođe do tog poteza, svi japanski vozači sa dozvolom mogli bi da počnu da voze motocikle kao što su Honda Super Cub 50 (2,7 kW / 3,5 KS), Suzuki Address V50 (2,7 kW / 3,5 KS) ili Yamaha Vino skuter (3,3 kW / 4,3 KS).
Pokušaj da se na japanskom tržištu nađe motocikl koji je iznad 50 kubika, ali ispod predložene granice od 4 kW je teže, a kao ovde u Evropi, većina proizvodi između 7 i 15 KS. Još nije jasno da li bi motocikli s više od 4 kW mogli biti ograničeni na sličan način kao što su A2 motocikli.
Mnoge grupe u Velikoj Britaniji pokušavaju da proguraju promene u zastarelim i zbunjujućim zakonima o licenciranju motocikala u ovoj zemlji. Grupe poput Nacionalnog saveta motociklista i MCIA žele jasniji i jednostavniji put za mlade vozače, nadajući se da će to pomoći da više ljudi pređe na motocikle.
Zanimljivo je videti da vlasti širom sveta gledaju na licenciranje motocikala na malo drugačiji način.
Motomagazin.rs