12. Augusta 2024.

Jaguar pravi pauzu od godinu dana

Sjećate se onih priča kako je Ford navodno upropastio Jaguar, i da britanski proizvođač vozila nije uspeo da postane profitabilna firma pod komandom Jenkija?

Nije bilo bitno što su Amerikanci značajno podmladili i proširili ponudu Jaguara i uveli ga u 21. vek, pošto i dalje kruže one priče kako su uništili jednog od kultnih automobilskih konstruktora.

Pa ispostaviće se da Jaguaru ne cvetaju ruže ni pod komandom indijske firme Tate Motors. Da, i Indijci su podmadili ponudu i debitovali s novim četvorotočkašima koji dobijaju odlične ocene medija, ali sa finansijske strane, kompaniji i dalje ne cvetaju ruže. Štaviše, toliko ne cvetaju, da Jaguar planira da zaustavi proizvodnju na godinu dana i u potpunosti promeni strategiju.

Ovu vest je potvrdio prvi čovek brenda Edrijan Mardel u razgovoru sa kolegama sa sajta Autocar. Kaže da je došao kraj poželjnim modelima kao što se kupe F-Type i limuzina XF, kao i bestselerima E-Pace i F-Pace. U penziju će takođe i električni krosover I-Pace. Na pitanje medija zašto je tako, Mardel tvrdi da niti jedan od spomenutih vozila nije profitabilno i da Jaguar nema koristi od pohvala, ako svaku godinu završi u „crvenom“ (sa finansijskim gubicima). Svi spomenuti modeli će silaziti sa pokretnih traka do decembra, posle čega će stići definitivni kraj.

Mardel zatim dodaje da će kompanija u istom periodu predstaviti novi koncept u kategoriji GT sa četvoro vrata. Biće na struju i razvijaće 575 konjskih snaga sa autonomijom od 700 kilometara. Međutim, model za šire narodne mase (a to bi bio električni krosover) neće stići u izložbeno-prodajne salone pre 2026. godine.

Matematika kaže da Jaguar onda neće imati šta da prodaje tokom naredne godine. Vest je potvrdio i Mardel i rekao da će izložbeno-prodajni saloni imati dovoljnu zalihu sadašnjih modela tokom prvih šest meseci 2025. godine, ali da će onda zaista postojati jedan period kada nećete moći kupiti novi Jaguar dok ne stignu novi četvorotočkaši.

Mardel je bio više voljan da priča o spomenutom GT-u, koji će koštati oko 100 hiljada američkih dolara i pomeriće Jaguar stepenicu više na račun prestiža i cene. Britanski proizvođač vozila zatim ima u planu i proizvodnju električnog terenca i limuzine sa ciljem da napadne modele po imenu Bentley Bentayga i Flying Spur. U prevodu na neki jednostavniji jezik, Jaguar bi hteo da se vrati u predratni period kada je mogao da stane na crtu nekim od najekskluzivnijih brendova širom sveta.


Dok se veruje da su vozila na struju samo prelazni trend i rivali poput Mercedesa i BMW-a nemaju u planu da eliminišu ponudu vozila koja integrišu motore s unutrašnjim sagorevanjem goriva, barem još neko vreme, Jaguar ima drugačije planove. Mardel kaže da je cilj ekskluzivitet i veća zarada po vozilu, a kako će to izgledati, e to će pokazati vreme.

Lično mišljenje autora ove priče je da će uprava Jaguara plakati za Fordom…

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare