Preoblikovanje brenda je delikatan proces – rizikuje se otuđenje postojeće klijentele u pokušaju privlačenja novih kupaca. Jaguar je spreman da cilja potpuno drugačiju publiku, čak i ako to znači da će se oprostiti od većine svojih sadašnjih kupaca. Izvršni direktor kompanije, Roudon Glover, procenjuje da će samo 15% trenutnih vlasnika ponovo kupiti Jaguar. To je zaista velika kocka.
Tata Motors, vlasnik Jaguara, navodi za Auto Express da bi do 85% sadašnjih kupaca moglo preći na druge marke. Jaguar je svestan da ih neće moći sve nadomestiti, pogotovo jer će njegov novi električni model biti namenjen bogatijim kupcima. Konceptni model Type 00 nagoveštava luksuzni električni grand turer koji će imati šestocifrenu cenu, bilo da se radi o dolarima, evrima ili britanskim funtama.

Prelazak na manji obim proizvodnje već je započeo, čak i pre dolaska Type 00 u 2026. godini (pod drugim imenom). Jaguar je povukao većinu starih modela, zbog čega je prodaja pala na oko 33.000 jedinica u 2024. godini. Poređenja radi, 2018. godine Jaguar je prodao 180.833 vozila, što znači da je za samo šest godina potražnja pala za gotovo 82%.
Tokom 2024. godine, Jaguar je obustavio proizvodnju modela XE, XF, F-Type, E-Pace i I-Pace, dok će se F-Pace proizvoditi još neko vreme. To znači da će prodaja u 2025. godini verovatno biti još niža, s obzirom na to da Jaguar gasi gotovo celu svoju postojeću liniju. Jedini preostali model – benzinski SUV F-Pace – biće ukinut početkom sledeće godine. U međuvremenu, serijska verzija Type 00 biće predstavljena krajem ove godine.

Nedavno objavljen špijunski snimak pokazao je zamaskirani prototip, ali ni kamuflaža nije uspela da sakrije njegov dramatičan oblik i impresivne dimenzije. Glover tvrdi da serijski model neće značajno odstupati od koncepta – očekuje se da neće imati zadnje staklo.
Ovo će biti najbolje aerodinamično vozilo u istoriji brenda, iako će prepoznatljiva Jaguarova figura „leaping cat“ biti diskretno smeštena na bokovima. Umesto toga, Jaguar je odlučio da ispise ime brenda na prednjem i zadnjem delu električne luksuzne limuzine.

Glover priznaje da Jaguar mora stvoriti potpuno novu bazu kupaca kako bi postao održiv brend. Ko će zapravo kupovati buduće Jaguarove modele? Prema njegovim rečima, bogati stanovnici velikih gradova biće privučeni upadljivim dizajnom, dok im sam pogon neće biti presudan faktor.
Prošle godine, direktor kompanije izjavio je da kupci luksuznih automobila prvenstveno biraju vozila prema dizajnu i enterijeru, dok je pogonski sistem tek na 13. mestu po važnosti. Ipak, Jaguar se nada da će kupci vrhunskih verzija modela F-Type pokazati interesovanje za novi električni GT.
Jaguar je potpuno odbacio mogućnost da ponovo ponudi motore sa unutrašnjim sagorevanjem. Glover ističe da je britanski brend čvrsto odlučan da postane isključivo električni proizvođač. On predviđa da će električni pogoni dominirati tržištem već do 2030. godine.





Ipak, Glover takođe smatra da automobilska industrija još uvek nije ponudila zaista uzbudljive električne automobile, iako modeli poput Rimca Nevere i Lotusa Evije dokazuju suprotno. Mercedes-AMG takođe planira ulazak u segment električnih superautomobila, što bi se moglo dogoditi u narednim mesecima.
AutoRepublika