Džim Farli je često kritikovan kao čovek koji je u velikoj meri oštetio imidž Forda zahvaljujući velikom broju opoziva. Ali isto bi tako trebalo pohvaliti gospodina Farlija u kategorijama gde zaslužuje takve reči. Primera radi, nije se rešio nekih kultnih modela poput Mustanga, iako je potražnja za njim relativno mala, a pritom nam je podario i ekstremna izdanja modela koja se baš i ne uklapaju u današnju strategiju gde se sve vrti oko niže potrošnje goriva ili što niže emisije izduvnih gasova.
Uzmimo za primer Raptor izdanja modela Bronco i Ranger. Pravo je čudo što uopšte postoje u današnjim vremenima i još veće je iznenađenje što nisu na struju, pa nemaju čak ni hibridnu verziju. Oba modela pokreće 3,0-litarski turbobenzinac sa šest cilindara i razvija 405 konjskih snaga u Rangeru, odnosno trinaest „grla“ više u Broncu.
Ford sada nudi vlasnicima relativno pristupačnu opciju da značajno podignu snagu na svojim ljubimcima. Konkretno, za svega 825 dolara, oba vozila će dobiti povećanje snage na 455 „grla“ dok obrtni momenat skače sa 583 na 727 Nm. Veće brojke su ostvarene zahvaljujući izmenama u softveru, a sve modifikacije će biti urađene od strane Fordovih inženjera u zvaničnim servisima. Spomenućemo da sa njima stiže i standardna garancija u trajanju od tri godine ili 57.600 kilometara, zavisno šta pre istekne.
Rangeru je potrebno 5,3 sekunde da ubrza iz mirovanja do 100 km/h dok je Bronco za 0,3 sekunde sporiji u fabričkom izdanju. To bi u teoriji trebalo da označi da će oba vozila moći da dostignu isto ubrzanje za manje od pet sekundi nakon spomenutih modifikacija.
Ali to nije sve, pa će tako svi oni koji planiraju da učestvuju u događaju nazvanim „Raptor Rally“ dobiti dodatnih 20% popusta. Reč je o skupu koji će se održati 21. septembra u američkoj saveznoj državi Juti, a pozvani su svi vlasnici izdanja Raptor modela F-150, Bronco i Ranger. Među gostima će biti razni profesionalni vozači za volanom Forda, a biće predstavljene i razni tjuning delovi uz demostracije šta se može očekivati u budućnosti.
Ovo inače nije prvi put da američki gigant nudi priliku da vlasnici dobiju više „konja“ na svojim metalnim ljubimcima i to za srazmerno malo novca. Sličan paket je ranije postojao i na 2,3 i 2,7-litarskim turbobenzincima koji se ugrađuju u modele Explorer ST i Mustang.
AutoRepublika