7. Augusta 2024.

Italijanska kompanija Aehra konačno dala imena limuzini i krosoveru – gradi se fabrika

Aehra sa sedištem u Milanu prvi put je debitovala u javnosti 2022. godine, a osnovala su je dva Italijana: teorijski fizičar i primenjeni matematičar Hazim Nada i inženjer-preduzetnik Sandro Andreoti. 

Ime Aehra potiče od latinske reči aera, što znači vazduh i početna tačka, nova era kako tumače osnivači startapa. Aehrine debitantske modele dizajnirao je dizajner iz Lamborghinija Filipo Perini, a Franko Cimati, nekadašnji dizajner iz Ferrarija i Lotusa, pozvan je na poziciju glavnog dizajnera.

Aehra je pokazala prototip krosovera 2022. godine, prototip limuzine – 2023. godine, do sada nisu imali imena, sada imaju: krosover se zove Impeto (prevedeno sa italijanskog na srpski kao „pokretačka sila“, „inspiracija“) , limuzina je dobila ime Estasi („ushićenje“, „ekstaza“, „divljenje“). Istovremeno, kompanija je razjasnila glavne tehničke karakteristike debitantskih električnih automobila.

Impeto i Estasi su ko-platformski modeli, koji imaju oko 70% zajedničkih komponenti. Ukupna dužina krosovera je 5.050 mm, limuzine 5.060 mm. Visina krosovera je 1.620 mm, sedana 1.450 mm. Širina i međuosovinsko rastojanje Impeta i Estasija su isti – 2.000 mm i 3.025 mm, redom.

Ravna baterija se nalazi u podu i ima napredan sistem hlađenja. Kapacitet baterije je 120 kWh, domet na jednom punjenju oba modela će biti oko 800 km. Maksimalna snaga punjenja je 350 kW. Sistem je tromotorni: jedan elektromotor je instaliran na prednjoj osovini, dva – na zadnjoj, maksimalna kombinovana snaga elektromotora je 600 kW (816 KS).

Ubrzanje do 100 km/h će trajati manje od 3 s, maksimalna brzina je 260 km/h. Krosover će težiti oko 2.300 kg, sedan – 2.200 kg.

Karoserije Impetoa i Estasija imaju monovolumenski profil i podizna vrata tipa leptir krilo sa staklom bez okvira. Takođe su skoro u potpunosti napravljene od ugljeničnih vlakana. Gledajući jednodelne profilisane bočne zidove električnih automobila Aehre, njihova popravljivost je veoma upitna. U međuvremenu, Aehra tvrdi da je prvi masovni proizvođač putničkih automobila sa karoserijama od ugljeničnih vlakana – kompanija namerava da proizvodi 20-25 hiljada automobila godišnje.

Dizajn enterijera oba modela je znatno pojednostavljen u poređenju sa onim što nam je ranije prikazano: multifunkcionalni monitor podesiv po visini po celoj širini kabine je nestao sa instrument table, a zamenio ga je ekran za instrumente koji izgleda rutinski iznad spljošten volan i vertikalni multimedijalni ekran na centralnoj konzoli. Obrada je pojednostavljena, sitni detalji su razrađeni pažljivije – generalno, dizajn se optimizuje kako se približava serijska proizvodnja.

Jedino što je ostalo nepromenjeno je konstatacija da će unutrašnjost krosovera i limuzine biti veoma prostrana, da će udobno da smesti do pet NBA košarkaša.

Aehra je takođe saopštila da je odabrala lokaciju za izgradnju svoje fabrike: ona će se nalaziti u italijanskom gradu Mošano Sant’Anđelo u regionu Abruco. Cena fabrike je procenjena na 1,2 milijarde evra, dok rukovodstvo kompanije očekuje da će deo investicije preuzeti italijanska vlada u okviru programa podrške i razvoja nacionalne automobilske industrije – odgovarajuća aplikacija je već dostavljena.

Planirano je da izgradnja počne krajem ove godine. Fabrika Aehre otvoriće 540 radnih mesta, biće potrebno još 110 ljudi za prošireni kadar centrale u Milanu.

Aehra očekuje da će Impeto i Estasi biti lansirani krajem 2026. godine, a kasnije će u proizvodnju krenuti i treći model – superautomobil sa baterijom od 96 kWh i dometom od 670 km.

Cena Impetoa i Estasija još uvek nije poznata: ranije je pomenuta donja granica od 160.000 evra. Teško je zamisliti da bi novi brend mogao da proda 20.000 – 25.000 automobila godišnje sa takvom cenom.

Kompanija očekuje široku geografiju prodaje: prioritetna tržišta su Evropa, SAD i Bliski istok.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare