Zaboravite na serijski M4 – Zagato i nasljednici Alpina carstva napravili nešto još zanimljivije.
Na nedavno održanom konkursu elegancije Villa d’Este, italijanski karoserista se pojavio sa nečim drugačijim – predstavljamo vam Bovensiepen Zagato.
Ako vam prezime Bovensiepen zvuči poznato, to je zato što su Andreas i Florian Bovensiepen, sinovi nedavno preminulog osnivača Alpine, Burkarda Bovensiepna, osnovali novu firmu, nezavisnu od sada BMW-ove Alpine.
Njihova prva kreacija je upravo ovaj ekskluzivni model razvijen u saradnji sa Zagatom.

Iako bi se to očekivalo, osnova nije kupe, već kabriolet, kojem je uklonjen platneni krov.
Prepoznaćete to po odsustvu B-stubova i bočnim zadnjim prozorima koji se spuštaju – što mu daje siluetu pravog kupea.

Umesto krova, dobio je čuveni Zagato “double-bubble” dizajn, inspirisan modelima iz 1950-ih.
Tu su i novi 20-inčni kovani točkovi, dok zadnja svetla otkrivaju M4 poreklo.

Većina karoserijskih panela je od ugljeničnih vlakana, a prednji deo je u potpunosti redizajniran – sa izduženom haubom i preoblikovanim otvorom za vazduh.
Najočiglednije – nema karakterističnih BMW-ovskih “bubrežastih” detalja na maski.

Zadnji difuzor je agresivniji, sa duplim izduvima titanijumskog Akrapovič sistema, koji je za 40% lakši od fabričkog.
Zadnji deo izgleda potpuno drugačije, ali enterijer i dalje jasno odaje da je u pitanju BMW – i to nije loše. Plava koža i Alcantara ukrašavaju kabinu, ali duh M4 ostaje prisutan.

Ispod haube se nalazi unapređeni motor 3.0 litarski redni šestak sa dva turbopunjača, koji razvija 602 KS i 700 Nm obrtnog momenta – više nego kod 3.0 CSL-a, najjačeg BMW-a sa rednim šestocilindrašem do sada.
Ubrzanje 0-100 km/h traje samo 3,3 sekunde, dok je maksimalna brzina preko 300 km/h.
Pošto je baziran na kabrioletu, dolazi isključivo sa automatskim menjačem i xDrive pogonom na sve točkove.

Transformacija BMW-a M4 Cabrio u Bovensiepen Zagato traje preko 250 sati, pa je jasno da cena neće biti niska.
Detalji o ceni i proizvodnji biće objavljeni u četvrtom kvartalu ove godine, dok su prve isporuke zakazane za drugi kvartal sledeće godine.
Početna cena M4 Cabrio je oko 110.000 evra, a ovaj limitirani grand tourer sigurno će je premašiti.

Zagato nije radio na BMW modelima još od 2012, kada su predstavljeni kupe i roudster koncepti bazirani na Z4 (E89).
Ovaj novi projekat, za razliku od tadašnjih, ima potencijal za serijsku proizvodnju.
Što se tiče budućnosti Alpine, BMW planira da ovu marku pozicionira između brendova BMW i Rolls-Royce, što znači da će se modeli bazirani na Seriji 3 i 4 verovatno povući, dok će fokus biti na luksuznijim modelima poput Serije 7 i X7.
B92.