Iako je baterija uvjerljivo najskuplja pojedinačna komponenta u električnom vozilu, nedavna studija sugeriše da to zapravo ne bi trebalo biti zabrinjavajuće ako je automobil proizveden nakon 2015.
Recurrent Auto je pregledao više od 20.000 korištenih električnih vozila i otkrio da je u prosjeku samo 2,5 odsto vozila imalo zamijenjene baterije. To uveliki zavisi o godini proizvodnje i ne iznenađuje da je studija pokazala da, što je električni auto stariji, to je vjerojatnije da će trebati novu bateriju.
Ipak, kako električni automobili na cestama stare, slučajevi zamjene baterija su sve češći. Starija studija Recurrenta od prije nekoliko godina otkrila je da je 1,5 odsto električnih vozila imalo zamijenjene baterije pa je jasno da se njihov broj povećava.
Nova studija je otkrila da stope zamjene baterija za električna vozila proizvedena prije 2015. iznose čak 13 odsto, ali da za vozila iz 2016. ili novija, padaju na samo jedan odsto ili manje.
Najstarija električna vozila uključena u studiju bila su iz 2011. godine, a otprilike jedan od tri automobila je do sada trebao novu bateriju, ali to je bilo zbog nekoliko faktora, a ne samo njihove starosti.
Zbog korištenja drugih hemikalija i lošijih sistema upravljanja toplotom, baterije su prije bile manje izdržljive.
Neka starija električna vozila imaju vazduhom hlađene baterije bez upravljanja toplinom i trpe još veću degradaciju. Baterije u novijim električnim vozilima ne samo da imaju poboljšane hemijske sisteme koji im pomažu da traju duže i bolje podnose česta brza punjenja, već su i njihovi sistemi upravljanja toplotom znatno efikasniji i bolji su u sprečavanju ubrzane degradacije baterije.