26. Juna 2023.

Istraživanje: Alfa Romeo je treći najpouzdaniji brend na američkom tržištu

J.D. Power se smatra jednim od „svetih pisama“ na američkom tržištu kada se priča o analiziranju pouzdanosti automobila.

 Zajedno sa Consumerom Reportsom, J.D. Power je taj koji nam donosi svake godine detaljan izveštaj o tome koji četvorotočkaši se najmanje kvare i sa kojim od njih su vlasnici najzadovoljniji.

Oni tvrde da svake godine pošalju preko milion pisama na kućne adrese gde se od vlasnika zatraži da daju svoje ocene na račun vozila koje poseduju.

Njihovo istraživanje je u dve kategorije. Jedno od njih je takozvani „dugometražni test“ na vozilima starim tri godine, kada istraživači vlasnike pitaju koliko su zadovoljni svojim četvorotočkašem u tom periodu. Postoji i ona druga kategorija koja se zove „početna“ i ista pitanja su upućena novim kupcima tokom prvih 90 dana vlasništva automobila.

J.D. Power je upravo objavio rezultate na temu zadovoljstva kupaca tokom prvih devedeset dana posedovanja i na listi dominira Stellantis. Francusko-nemačko-britansko-italijanska-američka alijansa je zauzela prve tri pozicije, a predvodi je brend Dodge. Tako nešto i nije iznenađenje, pošto Dodge u svojoj ponudi ima svega tri modela i nijedan od njih se nije značajnije promenio tokom poslednje decenije.

8

U takvim uslovima je očekivano da su uklonjene gotovo sve mane i da je automobil bez greške. Vlasnici Dodgea su prijavili 140 problema na isporučenih 100 vozila, a prate ga Ram i Alfa Romeo. Italijanski proizvođač vozila je svakako najveće iznenađenje pošto smo navikli da ga redovno vidimo na samom dnu, ali ovaj put mu je za malo pobegla zlatna medalja. Možda još veće iznenađenje je podatak da je brend poznat kao sinonim za pouzdanost, a to je svakako Toyota, ispod proseka, kao i Hondina luksuzna divizija Acura.

Svi se verovatno pitaju „pa šta se može pokvariti posle samo tri meseca na novom vozilu“ i bićete sasvim u pravu. Jako malo vlasnika se žalilo na mehaničke probleme, a kritike su uglavnom upućene na račun elektronike. J.D. Power kaže da kako četvorotočkaši postaju sve komplikovaniji zahvaljujući tome što kupci uvek zahtevaju najmoderniju i najnoviju tehnologiju, upravo je većina zamerki baš na račun toga.

Konkretnije, vlasnici će reći da je komunikacija njihovog automobila sa mobilnim telefonom jedna od glavni karakteristika, a pritom takav detalj donosi i najviše kritika. Što više savremene tehnologije automobil ima, to su i veće šanse da će se nešto pokvariti i J.D. Power kaže da u današnja vremena ne treba imati brige da će se motor ili menjač pokvariti, ali vas može izluđivati Apple CarPlay ili Android Auto.

Nezadovoljstvo kupaca je inače naglo skočilo tokom poslednjih godina. Ova lista nam pokazuje da prosečan automobil ima 192 „problema“ na 100 vozila dok je takav prosek bio „svega“ 162 pre samo dve godine. Ali na kraju dana, Stellantis može da slavi i to pretežno Alfa Romeo, pa ne sumnjamo da će koristiti ove brojke i za marketing.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare