General Motors je još 1969. napravio električni automobil – model 512E bio je preteča današnjih EV vozila.
Davno pre nego što se pojavio Chevrolet Bolt, General Motors je već imao električni automobil – minijaturni koncept 512 Electric Experimental iz 1969. godine, koji je izgledao kao narandžasto “jaje na točkovima”.

Dug svega 2,19 m, uz širinu od 1,42 m, GM 512E bio je manji i od savremenog Smarta ForTwo.

U automobil se ulazilo kroz krov koji se podizao i bočna vrata, a kabina je pružala odličnu preglednost zahvaljujući kupolastom prozoru koji je obuhvatao gotovo ceo auto.

Ovaj neobični dvosed, predstavljen na sajmu “Transpo ’72”, bio je deo serije mikroautomobila koje je GM koristio za testiranje buduće gradske mobilnosti.

Pogon je obezbeđivao elektromotor sa olovno-kiselinskim baterijama Delco-Remy, što je tada bilo standardno rešenje za električna vozila.
Najveća brzina bila je skromnih 48 km/h, a domet oko 93 kilometra – više nego što danas nudi Citroen Ami, moderni duhovni naslednik ove ideje.

Ounjenje je trajalo sedam sati, a automobil je bio lagan – imao je samo 567 kilograma – zahvaljujući karoseriji od fiberglasa.
GM-ov 512E nikada nije ušao u serijsku proizvodnju, ali je otvorio put konceptu Impact EV, koji će kasnije postati čuveni EV1.

Više od pola veka kasnije, GM se s novim Boltom vraća svojim električnim korenima – dokaz da su ideje iz šezdesetih bile daleko ispred svog vremena.
B92.