Automobilska industrija se suočava s novim izazovom. Železničkoj mreži Sjedinjenih Država nedostaju vagoni za transport robe, i to posebno oni upodobljeni prevozu četvorotočkaša. Ta nepogoda je uslovila da oko 70 hiljada vozila ostane zaglavljeno negde u državi, mimo izložbeno-prodajnih salona. Dodatno, kao posledica ove situacije je usledilo i obraćanje Alijanse za automobilske inovacije ka Odboru za kopneni transport Amerike, u kom se ovo telo umoljava da interveniše.
Kašnjenja u isporuci novih automobila dalje podrivaju lanac nabavke u ovoj privrednoj grani koja još nije digla glavu nakon krize u snabdevanju poluprovodnicima. Pored toga, kašnjenja se takođe negativno odražavaju i na dobavljače, zaposlene i američku privredu uzetu u celini.
Poznato je da je transport novih automobila na vagonima – šleperima, veoma poželjan način prevoza jer obezbeđuje niske troške i ispunjenje kratkih rokova isporuka. Jedan takav vagon može poneti dvanaest do osamnaest vozila, dok je najveći broj automobila koje spakujete na kamion, uglavnom sedam, a moguće je i osam.
Deficit raspoloživh vagona predstavlja složenu okolnost zbog ogromne železničke mreže u Severnoj Americi i zamršenosti ovog vida transporta. Železnički prevoz uključuje više destinacija i ruta, što ga čini složenom igračkom za koordinaciju i upravljanje. Autoracks su deo zajedničkog grupe entiteta kojim upravlja kompanija pod nazivom TTKS. Izrada novih automobilskih vagona traje dve do tri godine, što nikako nije brzo rešenje.
Do nesvakidašnje sekiracije je dovela kombinacija razloga. Najveći od njih je nagli rast broja proizvedenih vozila nakon krize s poluprovodnicima. Prognoze su indikovale mnogo blaži rast. Daljem pogoršanju situacije su doprineli poremećeni šabloni u lancima nabavke, i promene u ostalim transportnim rutama, gde su iste preusmeravane na zapadnu umesto istočne obale. Na taj način su se rute neočekivano produžile.
Nekoliko proizvođača i dalje muku muči s elektronoskim komponentama, dok je u ranijem delu godinne, Volkswagen nagovestio da će od uticaja na prodaju biti isti problem i tokom 2023. Na sličan način su se izjasnili i odgovorni u Cadillacu, Fordu i Genesisu. Oni su pojasnili da su tekuće krize doprinele situaciji u kojoj su bili prinuđeni da suze ponudu vozila.
AutoRepublika