Prodaja iPhone uređaja u Kini znatno je opala u prvom kvartalu 2024. godine jer su se kupci okrenuli drugim premijum brendovima.
Prema istraživanju analitičke kompanije Counterpoint, kinesko tržište telefona zabeležilo je skroman rast od 1,5% u odnosu na prošlu godinu, što znači da je raslo dva kvartala uzastopno.
Ovaj porast najviše se dogodio zahvaljujući dobroj prodaji domaćih brendova kao što je Huawei, koji je zabeležio neverovatan rast od 67,7% u odnosu na isti period prošle godine.
Za ovo je najviše zaslužna Huawei Mate 60 serija, koja je kompaniji donela dodatnu dominaciju na kineskom tržištu u premijum segmentu gde uređaji koštaju više od 600 dolara.
Sa druge strane, Apple je zabeležio pad prodaje u Kini od 19,1% u odnosu na prošlu godinu – analitičari za to najviše krive uspon Huaweija, a predviđa se da će predstojeći iPhone modeli, zahvaljujući AI i novoj paleti boja, povratiti slavu “jabuci”.