Najnovija analiza pokazuje da iPhone korisnici telefona troše i do sedam puta više novca na kupovinu aplikacija u poređenju sa Android korisnicima
Apple iPhone korisnici su što bi rekao naš narod „trošadžije“, a to su pokazali rezultati najnovijeg istraživanja koji kažu da oni troše i do 7x više na kupovinu aplikacija od vlasnika Android uređaja. To je značajno više od pravila „4x“ koje se bazira na nekom ličnom zapažanju i neformalnim podacima na osnovu mišljenja korisnika.
Horace Dediu iz kompanije Asimco, poznat po svojim mukotrpnim i detaljnim analizama vezanim za Apple uređaje, rekao je da se pre nego što su ovi podaci postali dostupni za analizu, oslanjao na jednostavno pravilo.
“Pre najmanje 10 godina, počeo sam da slušam anegdote programera koji su pravili aplikacije za iOS i Android o njihovoj ekonomskoj isplativosti. Priča je bila da su obično imali dvostruko više korisnika koji koriste Android, ali da su prihodi od iPhone App Store prodavnice bili najmanje dvostruko veći od Google Play prodavnice.”
Iz toga je izveo pravilo po kome je je korisnik iPhone oko 4 puta vredniji od Android korisnika. Upola manji broj korisnika, plaća 4 puta više, što znači znači duplo veći prihod.
iPhone korisnici troše sedam puta više
Deceniju kasnije, dostupno je mnogo više podataka. Dediu kaže da mu je to omogućilo da pronađe broj za koji veruje da je daleko tačniji.
Apple tvrdi da ima 650 miliona aktivnih korisnika App Store-a, dok Google tvrdi da njegov ekosistem broji 2,5 milijardi aktivnih korisnika. Zato je globalni odnos 4x u korist Google Android zajednice. Odnos ostvarenog prihoda je ostao izuzetno stabilan, sa podacima o ostvarenim prihodima iz 2016. godine taj odnos između Apple i Google zarade isnosi 29:15 (1,93), dok je u prošloj, 2022. godini bio u odnosu 81:42 (1,93).
Na taj način možemo da uporedimo prihod od prodaje aplikacija po korisniku dve vodeće mobilne platforme, tako što ćemo podeliti ukupni iznos ostvarenih prihoda sa ukupnim brojem korisnika platforme.
Tako se dobija brojka mesečnog prihoda po korisniku od 10,40 dolara za iPhone korisnika i 1,40 dolara za Android korisnike. U taj iznos nije uključena pretplata na Apple usluge!
Time slika postaje jasnija. Korisnik iPhone je i do 7,4 puta vredniji po softverske kuće od prosečnog korisnika Android-a.
Dediu vidi velike pare i potencijal u Vision Pro aplikacijama, a takođe izražava svoj optimizam prema Apple Vision Pro projektu , sugerišući da bi ovo moglo da generiše i do 10 puta veći prihod.
Dok se radujemo dolasku VR tehnologije, ideja o povećanju prosečne potrošnje sa 10 dolara mesečno za potrebe rada na mobilnom telefonu, na možda 100 dolara mesečno za impresivno 3D VR iskustvo od 360 stepeni, ne zvuči previše ludo i nerealno.
Ipak, taj iznos je poprilično veliki čak i za korisnike koji plaćaju više od 3500 US$ za jedne slušalice, ali je bez sumnje u pravu kada kaže da je ključ svega ovoga privlačenje onih kupaca koji su spremni da potroše najviše na aplikacije, a Apple u tome očigledno ima zavidan uspeh, prenosi 9to5Mac.
Da li se ove brojke odnose i na vas i kakav je vaš stav u vezi kupovine aplikacija i da li ih uopšte kupujete?
Benchmark.rs