15. Januara 2024.

Inženjer upozorava: Električna vozila su put u propast

Ovo je ocena čoveka koji je čitavu karijeru radio na dizelašima i benzincima. Sigurno je da se mogu javiti oni koji tvrde suprotno.

U intervjuu za Focus Online, austrijski inženjer koji je godinama radio na razvoju motora u kompanijama Audi, Alpine i General Motors, Fric Indra (83) kritikovao je prelazak na električne automobile.

Na pitanje o prestanku subvencionisanja električnih automobila u Nemačkoj, Indra je naglasio da je to jasan znak da e-mobilnost počinje da opada. On smatra da je u redu da se nove tehnologije promovišu na početku, ali ako shvatite da podsticaji ne pomažu i tehnologija ne stiže do kupaca, onda to treba da prestane što pre.

Cilj od 15 miliona električnih automobila na putevima u Nemačkoj do 2030. godine, koji je postavila savezna vlada, više nije moguć.

“Pre će to biti pet miliona”, siguran je Indra.

“Novac koji uštedite ukidanjem subvencija za kupovinu električnih automobila može se uložiti u stvari koje zaista pomažu životnoj sredini”, kaže on.

Indra tvrdi da je potrebno preći 60.000 kilometara sa strujom dobijenom iz obnovljivih izvora dok električni automobil ne postane ekološki prihvatljiviji od motora sa unutrašnjim sagorevanjem.

Ako izvori proizvodnje energije nisu obnovljivi, upitno je kada električni automobili po pitanju ekologije mogu sustići automobile na benzin i dizel.

Prema Indri, ukidanje subvencija će pokrenuti još jedan proces razmišljanja među kupcima:

“Zapitaće se isplati li se, sada, za nekoliko hiljada evra više isprobati tehnologiju u kojoj je sve u stvari lošije nego kod motora sa unutrašnjim sagorevanjem, čak i sa ekološke tačke gledišta.”

Trenutno nema dovoljno javnih punjača da bi se zadovoljila potražnja. Za velike udaljenosti ili udaljene lokacije, motori sa unutrašnjim sagorevanjem su stoga i dalje praktičnija opcija.

Indra je ocenio i velike popuste koje proizvođači električnih automobila sada daju na svoja vozila.

“Na ovaj način auto-industrija samo želi da spreči da električni automobili budu na lageru. Jer tamo trunu, baterije odumiru i automobili posle nekoliko godina postaju potpuno bezvredni.”

Kao što možete pretpostaviti, ne čudi što Austrijanac nije ljubitelj planirane zabrane prodaje vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem od 2035. godine.

“Svakim danom, dok se ova zabrana ne ukine, naš zaostatak u odnosu na azijske proizvođače se povećava”, kaže Indra.

Dok evropski proizvođači, osim BMW-a, ne žele dalje da razvijaju motore sa unutrašnjim sagorevanjem, kineski Geely radi na novoj generaciji tih motora. Oni će biti ekonomičniji za 10 do 15 odsto i proizvodili bi se u pogonima u Evropi.

Naravno, ovo je samo ocena jednog čoveka, koji je čitavu svoju karijeru radio sa dizel i benzinskim motorima. Sigurno je da se mogu javiti oni koji tvrde suprotno.

Živimo u čudnim vremenima, a ova tehnološka neizvesnost mogla bi suštinski da promeni auto-industriju.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare