YouTube je nedavno pojačao svoje napore u borbi protiv onih koji blokiraju oglase – za očekivati je bilo da će i korisnici povećati svoj otpor prema ovome.
Jednim delom je YouTube uspeo u svojoj nameri, jer je primetno da određeni broj ljudi deinstalira ad blokere. Međutim, moglo bi se reći da se ovakav potez platformi delom i obio o glavu, jer se sve veći broj korisnika prosto okreće boljim blokatorima oglasa.
Stotine hiljada korisnika deinstaliralo je ad blokere, kako je preneo Wired, ali istovremeno podaci pokazuju i da rekordan broj ljudi instalira alternative.
Krištof Modras iz kompanije Ghostery, jednog od najpopularnijih ad blokera za Chrome browser, kaže da je njihov softver tri do pet puta više instaliran i deinstaliranja tokom prošlog meseca.
Više od 90% onih korisnika koji su deinstalirali ekstenziju naveli su YouTube kao razlog za svoju odlukum ali se istovremeno beleži i porast od 30% u instalacijama na Microsoft Edge-u, jer su korisnici pokušavali da pronađu odgovarajuću alternativu.
Još jedan blokator, AdGuard, rekao je da obično vide oko 6.000 deinstalacija dnevno na Chrome-u, ali je taj broj dostigao 11.000 dnevno između 9. i 31. oktobra, pri čemu je vrhunac od 52.000 zabeležen 18. oktobra.
Međutim, plaćena verzija ekstenzije izgleda da je imuna YouTube zabranu, pa je tako AdGuard imao 60.000 instalacija između 18. i 27. oktobra.
Trenutno, korisnici traže druge opcije za YouTube zbog reklama, a one se kreću od različitih pregledača sa ugrađenim ad blokerima koje YouTube ne prepoznaje (sve ih je manje), pa do platformi kao što je Newpipe, sličan YouTube-u.
Stručnjaci iz industrije upozoravaju da bi napori YouTube-a da zaustavi blokatore oglasa mogli dovesti do složenijih taktika blokiranja, a to, posledično, i do stvaranja nenamernih bezbednosnih rupa.