Recikliraće je tek vaš unuci.
Geely je predstavio novu litijum-gvožđe-fosfatnu bateriju, za koju kaže da će omogućiti ukupan domet vožnje do milion kilometara i trajati do 50 godina.
Takođe se puni brže, bolje radi u hladnim okruženjima i može da izdrži ozbiljne udare. Nova baterija, poznata kao “Short blade”, ima poboljšanu gustinu energije i bezbednost.
Koristi višeelementne elektrodne materijale da značajno smanji brzinu unutrašnje hemijske reakcije, što je, kako tvrdi kompanija, jedan od glavnih razloga zašto ovaj novi tip baterije može da ponudi produženi vek trajanja.
Kineski proizvođač automobila kaže da se baterija može napuniti 3.500 puta, što odgovara vožnji od čak milion kilometara, a sve uz minimalan uticaj na domet baterije.
Električni polovnjaci će vredeti više na tržištu
Ne samo da će produženi korisni vek podići vrednost polovnih električnih vozila, već će, tvrdi Geely, smanjiti emisiju ugljenika za više od 80.000 tona godišnje.
Ćelija ima kapacitet od 192 Wh/kg i približno je 40% kraća od konkurentske “Blade” baterije.
Novoj bateriji je trebalo samo 17 minuta i 4 sekunde da se napuni. Pored toga, na temperaturama od -30 ° C, baterija je zadržala 90,54% svog kapaciteta.
Geely je posebno ponosan na to koliko je baterija bezbedna. Ako je ćelija probušena, sloj aluminijumske folije će se automatski spojiti u dijafragmu baterije kako bi stvorio izolacioni sloj, sprečavajući kratke spojeve i toplotne udare.
Tokom testiranja, baterija je probušena sa osam čeličnih igala od 5 mm istovremeno i ostavljena da stoji sat vremena, bez štetnih efekata. Geely je takođe gađao bateriju metkom od 5,8 mm i ona se nije zapalila.
Testiranje se tu nije zaustavilo. Nova baterija je takođe potopljena u morsku vodu, bačena u vatru, smeštena u izuzetno hladno okruženje, udarena sa strane, smrskana teretom od 26 tona…