4. Septembra 2023.

IAA Minhen 2023 – Predstavljen enterijer Audija Q6 E-Trona za 2025.

Nemački proizvođač luksuznih automobila koji posluje unutar velike grupacije Volkswagen, marka Audi je za modelnu 2025. godinu predstavila enterijer modela Q6 E-Tron. Ono što odmah upada u oči jeste to da isti nudi displej i za suvozača. Prva platforma Audija razvijena isključivo za električna vozila nosi skraćenicu PPE, razvijena je u koprodukciji s Porscheom i obiluje tehnološkim novotarijama. Predstavljanje enterijera Audija je nastupilo nakon što je proizvođač dao rani uvid u to kako će izgledat spoljašnost Q6 e-trona, što se zbilo tokom jula.

Audi Q6 E-Tron je britno električno vozilo za marku iz najmanje dva razloga. Najpre, po veličini je sličan popularnom ugljenovodoničnom modelu Q5, i kao takav se smešta između dueta nazvanog Q4 e-tron i Q8 e-tron. Sve to su odlični preduslovi za uspeh na tržištu. Drugo, to je prvi model Audija utemeljen na arhitekturi PPE (Premium Platform Electric) koju maločas pomenusmo, i prvi je s novom elektronskom arhitekturom po imenu E3.

Sudeći po prvim fotografijama iz putničke kabine noviteta i čitajući o implementiranim tehnološkim rešenjima, poprilično je jasno da je upravo nova kabina još jedan, treći po redu razlog zbog kog je ovo izrazito važan model za bavarski brend s prstenovima.

Audi tvrdi da je unutrašnjost više nego ikada prilagođena potrebama korisnika i da je ponovo osmišljena imajući taj cilj na umu. Arhitektura PPE i E3 služe kao osnova za preispitivanje dizajna enterijera i raspona funkcija, pri čemu su tehnologija, estetika i održivost „u savršenom balansu“, kako skromno iznosi u Audi za budući Q6 e-tron. Sve je u kabini trodimenzionalno, počevši od osobina, visoko konrastnih postavki i namerno istaknutih elemenata u pozadini ili onih koji su istureni. Na taj način je dobijena trodimenzionalna arhitektura s jasno vidljivo željom za dobrom ergonomijom i funkcionalnošću.

Kabinom preovladava ono što četiri prstena nazivaju „digitalnom fazom“ a što uključuje plutajući panormski displej nazvan Audi MMI i isto takav MMI namenjen kopilotu. Poslednje naveden promoviše zakrivljen dizajn i tehnologiju OLED-a, a sastoji se iz virtuelnog kokpita dijagonale 11,9 inča i monitora MMI dijagonale 14,5 inča koja je osetljiva na dodir.

Suvozač takođe dobija ekran od 10,9 inča koji se dobro uklapa u stil kontrolne table. Zahvaljujući aktivnom režimu privatnosti sa tehnologijom onemogućavanja praćenja pod drugačijim uglom od pravog, saputnik može neometano da gleda filmove bez da odvlači pažnju vozača ili može čak i pomoći vozaču, na primer u tumačenju navigacionih uputstava.

Audi nudi i proširenu realnost (augmented reality – AR) utemeljenu na projekcionom ekranu (HUD) za model Q6 e-tron, a koji reflektuje veliku sliku s natpisom preko cele šoferšajbne, u zoni pažnje vozača, pokazujući važne informacije, poput brzine kretanja, saobraćajnih znakova, sistema pomoći i navigacionih sličica.

Koktel tehnoloških novotarija se nastavlja s interaktivnom rasvetom (Interaction light – IAL), a koja je implementirana u kabini i u kokpitu sa zakrivljenom LED trakom s tri glavne funkcije: status vozila, bezbednosni aspekt (donosi sliku migavaca), i statusom dopune.

Nova elektronska platforma E3 takođe omogućava Q6 e-tronu da ponudi potpuno povezanu digitalnu unutrašnjost, sa različitim funkcijama koje su inteligentno konektovane. Na primer, korisnici mogu da kontrolišu mnoge funkcije vozila pomoću Audijevog glasovnog asistenta koji samostalno uči, i koji je po prvi put predstavljen avatarom na kontrolnoj tabli i projekcionim ekranom s proširenom realnošću.

Aktivirate ga izgovorom fraze „Hej Audi,“ i tada digitalni pomoćnik kreće s neprekidnim učenjem o navikama vozača i putnika, nudeći im najbolju moguću podršku, proaktivne sugestije, pametne rutine i inteligentno sačinjene liste mogućnosti. Istovremeno, novi električni SUV donosi i novu multimedijalnu platfromu utemeljenu na operativnom sistemu Android Automotive, a koji je razvijen od strane Cariada, Volkswagenove softerske firme.

Budući Q6 e-tron će biti još više praktičan zahvaljujući platformi PPE, pa će nuditi prostraniji enterijer s mnogobrojnim ostavama za sitnice i pregradama. Tako centralna konzola poseduje držače za dve čaše, konektore za dopunu baterija dva telefona i slično. Centralnog tunela nema, pa je više mesta za noge putnika, dok je središnje mesto u drugom redu opisano kao „veoma komforno“.

Zapremina prtljažnika će biti 527 litara, a uz spuštena sedišta nazad se bezmalo utrostručuje. Zadnja klupa poseduje deljiv naslon u proporciji 40:20:40. Napred je na raspolaganju još jedan manji prtljažnik zapremine 65 litara. Dovoljno za odlaganje kablova za dopunu baterijskog pakovanja i manje putne torbe.

Audi je čuven po kvalitetu izrade enterijera, pa ni Q6 e-tron ne bi trebalo da je izuzetak po ovom pitanju. Konstruktor tvrdi da s upotrebljeni materijali takvi da garantuju održivost i funkcionalnost, i poziva se na korišćenje recikliranih materijala, tipa mikrofibera Dinamica, tekstila nazvanog Elastic Melange i Econyla.

Kabina će moći da bude opremljena, zavisno od izbora opreme, klasičnim materijalima, onim koji se obično stavljaju u luksuzna vozila, a to je koža tipa Nappa (s dijamantskim štepom), brušeni aluminijum i kvalitetne gumirane supstance. Audi očekuje da će spremiti Q6 E-Tron za premijeru negde tokom 2024. godine i da će ga tada predstaviti za modelnu 2025.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare