10. Maja 2024.

Hyundai kreće stopama BMW-a, najavio uvođenje pretplate za pojedine funkcije automobila

Reč je o dodatnom plaćanju za otključavanje pristupa hardveru koji je već instaliran, ali nije dostupan u svim paketima opreme.

Hyundai najavljuje uvođenje sistema Features-on-Demand (FOD), što je marketinški žargon za nadogradnje automobila putem pretplate.

Najave o dodatnom plaćanju za otključavanje pristupa hardveru koji je već instaliran u automobilu usledile su nakon osnivanja kompanije Hyundai Connected Mobility u Evropi u aprilu.

Južnokorejski brend nije naveo detalje o funkcijama koje bi mogle biti blokirane/zaključane, ali je rekao da bi vlasnici starijih modela takođe mogli imati koristi od ovoga.

Markus Velc, direktor kompanije Hyundai Connected Mobility, rekao je za Autocar da će biti moguće poboljšati starije automobile novim karakteristikama.

Jedan primer je ažuriranje softvera za poboljšanje performansi postojećeg hardvera. Na primer, stariji Hyundai EV bi mogao da bude efikasniji podešavanjem elektromotora i baterije.

Jedna od mogućnosti je nadogradnja softvera senzora.

BMW je ranije bio na udaru kritike zbog zaključavanja opcije grejanih sedišta. Slično je bilo i sa Mercedesom, koji je zaključao napredne postavke upravljanja zadnjim točkovima, a Audi je to uradio sa dvozonskom kontrolom “klime”.

Stellantis procenjuje da će pretplate i FOD u budućnosti biti veliki izvor prihoda. Ovaj automobilski konglomerat sa 14 brendova veruje da će zarađivati dodatnih 4,3 milijarde dolara godišnje do 2026.

Predviđeno je da će taj iznos dostići 21,5 milijardi dolara do 2030. uz “softverski omogućenu ponudu proizvoda.”.

Međutim, ne idu svi brendovi u ovom pravcu. Dacia se podsmevala BMW-u i njegovoj sada ugašenoj pretplati na grejanje sedišta nudeći termofore pojedinim kupcima.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare