17. Novembra 2023.

Hyundai Ioniq 5 N stigao i na američko tržište

U moru bezličnih krosovera, gde gotovo svi liče jedan na drugi kao jaje jajetu, Hyundai je izabrao „hrabar“ (ili „očajnički“) potez, u želji da model Ioniq 5 bude drugačiji. Neki će reći da u velikoj meri liči na čuveni reli model Lancia Delta iz osamdesetih godina prošlog veka i da Korejci ne žele da guraju aerodinamični stil, ali na kraju dana, svako će se sigurno okrenuti za njim kada ga vidi na ulici (ili sam to možda samo ja?)  – Nisi, brate i ja sam (odgovora lektor bez mogućnosti da se odupre).

Bilo kako bilo, ovaj krosover je na tržištu već oko godinu dana i osvojio je mnoštvo nagrada širom sveta. Konfiguracija koja privlači najviše pažnje je ona sa značkom N, što nam govori da nešto pakleno pokreće ovaj automobil.

Publika je imala prilike da se upozna sa njima ranije ove godine, a Hyundai je sada predstavio i verziju za američko tržište. Stiže na ovogodišnji Salon automobila u Los Anđelesu i uglavnom je isti globalnom modelu, sa više dostupnih detalja. Ioniq 5 je postao prvi model divizije N na struju i trebalo bi da bude tek početak onoga što će uslediti.

Električni motori razvijaju 601 konjsku snagu i 740 Nm obrtnog momenta, a tokom perioda od desetak sekundi, snaga skače na 641 „grlo“ i 770 Nm obrtnog momenta. To je dovoljno za ubrzanje od nule do 100 km/h za 3,4 sekunde, što ujedno ovaj Ioniq 5 čini najbržim modelom N-a u istoriji. Maksimalna brzina iznosi takođe veoma zadovoljavajućih 260 km/h.

Javnost je ranije bila upoznata sa činjenicom da kapacitet baterija iznosi 84 kWh, ali još uvek ne znamo koliko Ioniq 5 može da pređe sa jednim punjenjem baterija. Takva informacija bi trebalpo biti dostupna kako vozilo počne da stiže u izložbeno-prodajne salone, a to će se desiti u martu sledeće godine. Drugi izvori kažu da će biti potrebno samo osamnaest minuta da se baterije napune na brzim punjačima.

Ioniq 5 N ne samo što jeste brz već i što izgleda kao da je u pokretu čak i kada je parkiran. Izdvajaju ga posebni branici i šira krila, pa je zapravo po dimenzijama veći od modela na kojem je zasnovan. Takođe pruža i bogatije opremljeni enterijer i neke od opcija koje su nedostupne u ostalim modelima korejskog giganta.

Iako je reč o električnom krosoveru, zanimljivo je da postoji neki detalj po kojima bi da „izigrava“ model sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem goriva. Primera radi, menjač je dizajniran tako da simulira osmostepeni automatski menjač u vozilima sa SUS motorima, a slična situacija važi i na zvuk motora.

Cena Ioniqa 5 nije poznata u vreme pisanja ove priče. Spomenućemo da je trenutno najskuplji paket opreme onaj sa značkom Limited i za njega je potrebno izdvojiti 54.685 američkih dolara. Bratski model Kia EV6 GT sa 576 „grla“ košta 62.925 „zelembaća“ pa će Ioniq 5 N verovatno biti nešto skuplji.

Knjige narudžbina su već otvorene, a kupcima će modeli biti isporučeni četiri meseca nakon uplate, ili kako to vole da kažu naši trgovci: „nakon obavljanja finansijskih formalnosti“.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare