U godini koju je obeležila neizvesnost, Hyundai Motor je nastavio da poboljšava poziciju širom Evrope. Kompanija je uspela da prevaziđe prepreke prisutne u celoj industriji, postižući odlične prodajne rezultate.
Hyundai je prodaju u Evropi 2022. zaključio impresivnim brojkama, prodavši 518.566 vozila, što je povećanje od 0,5 odsto u odnosu na 2021.
Tokom prošle godine, Hyundai je uspeo da u Evropi ostvari tržišni udeo od 4,6 odsto. Poređenja radi, globalna prodaja Hyundaija u 2022. iznosila je 3,94 miliona vozila, što je povećanje od 1,4 odsto u odnosu na prethodnu godinu.
Sve više vođena potražnjom za električnim vozilima, kompanija je zabeležila i rast od 19 odsto u prodaji vozila sa nultom emisijom. Pored toga, tržišni udeo je nastavio da raste, sa rekordnim rezultatima u Nemačkoj, Španiji, Italiji, Francuskoj i Velikoj Britaniji.
“Prethodna godina je bila godina mnogih izazova, ali je takođe bila godina mnogih uspeha”, kaže Majkl Kol, predsednik i izvršni direktor Hyundai Motor Europe.
“Hyundai ima za cilj da u 2023. proda 4,32 miliona vozila na inostranim tržištima”.
Rekordni učinak na tržištu
Rekordno povećanje tržišnog udela u Evropi podržano je poboljšanim položajem na svim Hyundaijevim “G5” tržištima: Nemačkoj, Španiji, Italiji, Francuskoj i Velikoj Britaniji.
Prodaja u 2022. porasla je u odnosu na prethodnu godinu, sa rekordnim tržišnim udelom od 4,6 odsto u EU, EFTA i Velikoj Britaniji. Hyundai modeli su činili 4 procenta svih automobila prodatih u Nemačkoj, što predstavlja 105.074 novih registracija vozila u zemlji.
Kada je reč o prodaji električnih vozila, Hyundai je bio na trećem mestu na tržištu. U međuvremenu, Hyundai je postigao i rekordni tržišni udeo od 7,3 odsto u Španiji, što iznosi 59.503 novoregistrovana vozila.
U Italiji je tržišni udeo Hyundaija dostigao 3,1 odsto u 2022. U toj zemlji je prodato 41.017 novih Hyundai vozila. U Francuskoj je Hyundai ostvario tržišni udeo od 3,1 odsto.
Prodaja je takođe porasla za 4,1 odsto u odnosu na prethodnu godinu, sa ukupno 44.106 novih registrovanih Hyundai vozila. Tržište Velike Britanije je takođe zabeležilo značajan uspeh za Hyundai.
Kompanija je prodala 80.419 vozila, što je činilo tržišni udeo od 5 procenata, najveći do sada u Velikoj Britaniji. Godišnja prodaja je porasla za 15 odsto.
Na putu elektrifikacije
Hyundai je nastavio da ide putem mobilnosti sa nultom emisijom na osnovu svoje vizije “Progresa za čovečanstvo”. U 2022. EV i elektrifikovani modeli činili su veći udeo u prodaji nego ikada ranije.
Preko 16 odsto prodatih vozila imalo je pogon sa nultom emisijom štetnih gasova. Paleta prodatih ekološki prihvatljivih automobila, uključujući PHEV i HEV modele, čini 39,8 odsto.
Prošla godina je bila i prva puna godina prodaje Hyundaijevog IONIQ 5, debitantskog modela u okviru IONIQ podbrenda. Ne samo da je prodato 38.970 jedinica ovog automobila, već je on osvojio i mnoštvo nagrada širom sveta.
Među mnogobrojnim priznanjima bile su titule “Svetski automobil godine”, „”vetsko električno vozilo godine”, “Svetski dizajn automobila godine”, kao i niz drugih nagrada za “Automobil godine”.
Godina 2022. označila je i prekretnicu za nastavak Hyundaijeve IONIQ linije električnih vozila. Svetu je predstavljen potpuno nov Hyundai IONIQ 6.
Pošto je krajem prošle godine otpočela proizvodnja za Evropu, ovaj BEV koji karakteriše njegova funkcionalna estetika stići će do dilera od prvog kvartala 2023.
Zajedno, IONIQ 5 i IONIQ 6 ostvarili su više od 100.000 globalno prodatih vozila u 2022. godini.
Hyundai je u 2022. predstavio i viziju za budućnost vozila visokih performansi. Sa modelima RN22e i N Vision 74, kompanija je pokazala kako vidi budućnost Hyundai N vozila.
Elektrifikovane “pokretne laboratorije”, predstavljene u julu, testiraju i verifikuju napredne Hyundai tehnologije koje će se primenjivati u budućim modelima iz redovne proizvodnje. RN22e maksimizuje performanse na Hyundaijevoj Električno-globalnoj modularnoj platformi (E-GMP) uz aerodinamičan dizajn karoserije baziran na IONIQ 6.
N Vision 74 primenjuje tehnologiju hibridnih gorivih ćelija visokih performansi, unutar karoserije koja je u velikoj meri inspirisana Hyundai N 2025 Vision Gran Turismom iz 2015. i Hyundai Pony Coupe konceptom iz 1974. godine.
Oba modela nude uvid u ambicije Hyundai N na polju elektrifikacije visokih performansi i demonstriraju viziju kompanije da postane lider u budućnosti bez emisije štetnih gasova.
Proizvedeno u Evropi, za Evropu
Hyundaijeva strategija u Evropi stavlja na prvo mesto razvoj i proizvodnju usmerenu na kupca. Da bi zadovoljila evropske kupce, kompanija proizvodi automobile za Evropu u Evropi.
Više od 70 odsto vozila proizvedenih za evropsko tržište proizvodi se u Hyundaijevim HMMC i HAOS fabrikama u Češkoj Republici i Turskoj, respektivno.
U skladu sa posvećenošću “Progresu za čovečanstvo” i ugljeničnoj neutralnosti, 2022. godine je HMMC postao prva fabrika ove kompanije koja je kupovala 100% obnovljivu energiju putem sertifikata o obnovljivoj energiji.
U ovom održivo baziranom postrojenju godišnje se proizvede više od 350.000 vozila, sa svim varijantama pogona.
Lansiranje novih modela u 2023.
Nakon godine u kojoj je lansiran niz značajnih modela, u 2023. će biti predstavljeno više Hyundai modela. Jedno od njih biće predstavljanje druge generacija iz KONA porodice, na čelu sa potpuno novom KONA Electric.
Taj smeo i dinamičan SUV prilagođen vožnji u gradu uneće dizajn baziran na tehnologiji u čitav KONA asortiman. Svaka od četiri KONA varijante imaće jedinstven stil i pružati jednako posebno iskustvo vozaču, ali uz istu univerzalnu arhitekturu.
Sa EV, ICE, HEV i N Line verzijom, najnovija KONA će omogućiti kupcima da KONA model dožive u onoj formi kakvu žele.
Pored najnovije KONA, Hyundai liniji će se pridružiti i novo vozilo visokih performansi. IONIQ 5 N bi trebalo da bude lansiran 2023. godine, zaokružujući Hyundai N liniju svojim prvim EV modelom.
Uvođenjem IONIQ 5 N Hyundai čini konkretan korak na putu ka elektrifikaciji modela visokih performansi.