Naredna godina bi se mogla pokazati veoma skupom za proizvođače, posebno u kontekstu u kojem prodaja električnih vozila stagnira od početka godine.
Iako je pažnja javnosti uglavnom usmerena na 2035. godinu i najavljeni kraj prodaje benzinskih i dizel automobila na tržištima Evropske unije, važna je i još jedna godina. I dolazi vrlo brzo.
U pitanju je naredna, 2025, koja bi se već mogla pokazati veoma skupom za proizvođače automobila, posebno u kontekstu u kojem prodaja električnih vozila stagnira od početka godine.
Od 1. januara, ova uredba CAFE (prosečna korporativna potrošnja goriva) nameće dodatno smanjenje emisije CO2 za 15% na svega 81 g CO2/km.
Dakle, flota svih novih automobila pojedinih proizvođača moraće da bude na nivou navedenog proseka.
Ali mnogi proizvođači su daleko od toga jer prodaja električnih automobila u njihovoj gami (koji smanjuju prosečnu emisiju CO2) stagnira.
Šta će se desiti ako ne ostvare ciljeve? Slede visoke kazne.
U slučaju prekoračenja limita, svaki gram viška se naplaćuje 95 evra, za svaki registrovan automobil u toku godine. Potencijalne kazne se mere stotinama miliona evra.
Prema analitičarima UBS-a, potencijalni iznos kazni koje će platiti proizvođači automobila mogao bi da dostigne 7,5 milijardi evra godišnje, uzimajući u obzir najnovije trendove u prodaji.