1. Juna 2023.

Hvalili se da je bez greške, pa odmah imali opoziv

Od kada je Džim Farli došao na čelo američkog proizvođača vozila, Ford je predstavio veliki broj zaista poželjnih modela, ali je istovremeno kvalitet pao u velikoj meri. Daleko od toga da je američki brend ikada bio sinonim za pouzdanost, ali se tokom proteklih nekoliko godina srozao na najniže grane.

Ford je predvodio automobilsku industriju po broju opoziva na američkom tržištu protekle godine, a takođe je bio na samom dnu po zadovoljstvu kupaca prema istraživanjima JD Powera i Consumer Reportsa.


Kompanija je protekle godine predstavila novu generaciju svog najbitnijeg modela. Reč je o modelu SuperDuty, koji je deo čuvene F Serije i prodaje se u konfiguracijama F-250, F-350 i F-450. Farli je dao naređenje da nijedan od njih ne sme da proizvodne trake napusti s bilo kojoj greškom, što znači da je svaki kamionet bio prinuđen da prođe inspekciju sa maksimalnim ocenima.

I to se zaista desilo, to jest barem nam je tako Ford pričao. Serijska proizvodnja SuperDutyja je započela početkom sedmice u američkim saveznim državama Kentaki i Ohajo gde je zaposleno preko jedanaest hiljada radnika. Kompanija je primila preko 150 hiljada narudžbi, a kako je reč o Fordovom bestseleru i modelu koji čini oko 75% globalnog profita cele firme, malo je reći da ne postoji pravo na grešku.


I tako je u ponedeljak prvi novi SuperDuty sišao sa proizvodne trake i Ford je požurio da sa medijima podeli informaciju kako novi sistem za kontrolu nad kvalitetom funkcioniše. Ugrađeno je preko sto novih kamera i inspekcija na račun 350 tipskih radnji tokom proizvodnje, a svako vozilo se zatim vozi 40 kilometara da se utvrdi da je bez greške.

Sama kontrola kvaliteta je produžila proizvodnju svakog vozila za tri sata. Zaposleni zatim obavljaju i one poslove za koje su kamioneti napravljeni, kao što su vožnja tereta i vuča prikolice. Ovaj model se inače nudi sa 6,8 i 7,3-litarskim benzincima kao i 6,7-litarskim dizelom. Najmoćniji je ovaj poslednji sa 500 konjskih snaga i maksimalnih 1.627 Nm obrtnog momenta.


Ali samo dva dana kasnije, taj isti Ford je teškog srca priznao da se propust ipak desio i da zbog toga moraju da objave opoziv. Doduše, reč je o samo devetnaest vozila, a sporni deo su šrafovi u stubu volana. Oni su bili odvijeni tokom procesa proizvodnje, a Ford se plaši da nisu ponovo dovoljno zavijeni, i da vremenom mogu da puknu iz tog razloga. Niti jedno vozilo nije isporučeno kupcima već su trenutno u procesu transporta do izložbeno-prodajnih salona.

Međutim, u ovom celom haosu ipak treba odati priznanje tome što Ford pokušava da se reši starih i loših navika. Ko zna, možda ovim tempom ovaj Fordovac ponovo bude imao automobil sa „plavim krugom“ u garaži po prvi put posle tri godine…

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare